П рез последните няколко месеца в редиците на суперколите застанаха няколко нови автомобила, като Porsche 911 GT3 RS, McLaren 675 LT, Ferrari 488 GTB, a в Япония Acura се готви да изкара на пазара NSX, като конкурент на Lexus LFA.
В този клуб влиза и едно Audi. Това е новата модификация на R8. Моделът, представен за първи път през 2007 г., от който бяха продадени впечатляващите 27 хил. бройки, има достойно продължение в лицето на R8 V10 Plus.
Новото Audi е спортна кола за градско каране, подобно на Ferrari 488 GTB. Тази многофункционалност е възможна благодарение на няколкото различни режима, които променят всичко в автомобила, от задвижването до окачването.
Обновяването на модела обаче не е минало без механично опростяване, за сметка на повечето електроника. Обичайната 6-степенна механична ръчна скоростна кутия е заместена със 7-степенна автоматична S tronic.
В сравнение с досегашния V10 Plus, чиито двигател имаше 404 конски сили при 8000 оборота и 540 Nm въртящ момент, новият R8 добавя 45 конски сили и 20 Нютон метра. Разликата в теглото е само 15 кг. Новото Audi тежи 1555 кг.
Автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.2 сек, а до 200 километра в час са му нужни още 6.7 секунди. Максималиста скорост е 330 км/ч. Реално това е най-бързото серийно Audi пускано досега на пазара.