General Motors (GM) подготвя своя система за автономно управление, която ще се изправи в директна конкуренция с Autopilot на Tesla. Тя се казва Super Cruise и подобно на Autopilot, все още не е напълно автономна, но има доста възможности.
Super Cruise все още се предлага в малко коли на GM, но постепенно ще стане налична и в четирите бранда на компанията – Cadillac, Chevrolet, GMC и Buick. Преди това да стане факт, компанията иска да проведе мащабна опознавателна кампания, чрез която да запознае хората със Super Cruise и основните специфики на системата, съобщава CarAndDriver.
Решението е „вдъхновено“ от проблемите, които има Tesla със своя Autopilot. Компанията редовно е критикувана от реуглатори, че не е обяснила спецификите на Autopilot и самото име подвежда хората, че става дума за пълна автономния, а функцията все още не предлага това.
Според данни на Washington Post, до момента има поне 736 катастрофи с Autopilot, които са официално съобщени само в САЩ, като има 17 загинали и петима тежко ранени. Самата GM не споменава имена, но самият факт, че казва, че иска да „окуражи клиентите“ и да „избегне объркване и притеснения“, е ясен намек защо се решава на кампанията.
И така, Super Cruise ще предлага „хендсфри“ шофиране, но не и пълна автономия. Това означава, че шофьорите ще могат да свалят ръце от волана и автомобилът ще може да поддържа движение в лентата, както и да сменя лентата и да изпреварва по-бавни коли.
И макар да може да не държи волана, шофьорът ще е длъжен да гледа пътя през цялото време. Всяка кола ще е оборудвана с камери, които следят погледа докато системата е активирана. Това е смятано за най-сигурната технология, която да гарантира, че шофьорът внимава и може да реагира и поеме контрол при нужда. Тя не дава пълна гаранция, че не може да бъде излъгана, но е доста по-трудно.
GM иска да акцентира над факта, че Super Cruise помага за по-лесно и комфортно пътуване, но не заменя шофьора напълно. Това я прави Ниво 2 на автономия от общо 5. Технологията се отличава от AV (Autonomous Vehicles – автономни превозни средства) моделите, които компанията разработва отделно. Те имат повече сензори и още по-сложни системи, като един ден трябва да достигнат и Ниво 5 за пълна автономния. Super Cruise няма тази цел, поне засега.