CATL ще увеличи енергийната плътност на батериите си

Новите материали може да донесат увеличение на енергийната плътност с 10 до 20% спрямо желязно-фосфатните батерии

Пламен Георгиев,
електромобили батерии платформа

iStock

К итайският гигант CATL работи по нови материали за батериите си, които да подобрят енергийната плътност с 10% до 20% спрямо желязно-фосфатните батерии, съобщи председателя на компанията.

Технологията с новите материали, позната като M3P, може да позволи увеличаване на пробега на електромобилите до 700 км (не се посочва по кой цикъл на измерване), комбиниран със следващото поколение батерии на CATL.

Новите материали ще понижат също разходите в сравнение с базираните на никел и кобалт батерии, добавя той. Но информация за металите в М3Р не бе дадена, нито кога се очаква масово производство.

CATL, чийто клиенти са Tesla, Volkswagen, BMW и Ford, е най-големият в света производител на батерии, на който се пада над 1/3 от световния обем за електрически автомобили.

Предвижданията на експертите са, че световният пазар на батерии за EV ще достигне $250 млрд. през 2030 г., като търсенето ще превиши 3,5 тераватчаса.

През юни CALT лансира батерията Qilin, заявявайки, че тя има с 13% по-висока енергийна плътност спрямо цилиндричните клетки 4680 на Tesla (с диаметър 46 мм и дължина 80 мм), използвайки идентични материали.

литиево-йонни батерии CATL