BMW пуска пилотните водородни iX5

Сто автомобила ще се използват за тестове и демонстрации по цял свят

,
BMW iX5 Hydrogen

, BMW

BMW iX5 Hydrogen

BMW пусна за тестване от журналисти от водещи медии по света първите автомобили от пилотната водородна серия iX5 Hydrogen.

Така след четири години развойна дейност се навлиза в следващата фаза, при която 100-те водородни iX5 ще бъдат използвани с демонстрационни и тестови цели. Избрани групи  ще пробват авангардно задвижвания SUV.

Това е един от най-ефективните начини за съхранение и транспортиране на възобновяема енергия, коментира босът на баварската марка Оливер Ципсе. - Трябва да използваме този потенциал, за да ускорим и трансформацията на сектора на мобилността. Водородът е липсващото парче от пъзела за мобилност с нулеви емисии, тъй като една единствена технология няма да е достатъчна, за да осигури климатично неутрална мобилност в световен мащаб.“

BMW Group произвежда високоефективни системи с горивни клетки за пилотния автопарк в своя “Център за компетентност за водорода” в Мюнхен. Тази технология е един от основните компоненти в BMW iX5 Hydrogen и има постоянно висока мощност от 125 кВт/170 к.с.

BMW

Химическата реакция между газообразния водород от резервоарите и кислорода от околния въздух протича в горивната клетка. Равномерното захранване на мембраната в горивната клетка с двете среди е от решаващо значение за високата ефективност на задвижването.

В допълнение към технологичните аналогии на двигателя с вътрешно горене, като междинни охладители, въздушни филтри, контролни блокове и сензори, BMW разработва и специални водородни компоненти за новата система с горивни клетки. Те включват например високооборотен компресор с турбина или високоволтова помпа за охладителна течност.

BMW

BMW Group получава отделните горивни клетки от Toyota. И двете компании могат да се похвалят с дългогодишно сътрудничество и от 2013 г. работят заедно върху задвижвания с горивни клетки.

Газообразният водород, необходим за захранване на горивната клетка, се съхранява в два резервоара с налягане от 700 бара, изработени от карбон. Те побират общо шест килограма водород, с който BMW iX5 Hydrogen може да постигне пробег от 504 км в WLTP цикъл.

BMW

Пълненето на резервоарите за водород отнема само три до четири минути, така че BMW iX5 Hydrogen доставя типично за BMW удоволствие от шофирането само с няколко кратки спирания, дори при пътувания на големи разстояния.

BMW

Общата максимална мощност е 401 к.с., като тази от горивните клетки, както посочихме и по-горе, е 170 к.с. Макс. мощност на литиево-йонната батерия е 231 к.с. Вместимостта на водородния резервоар е 6 кг.

Автомобилът ускорява от място до 100 км/ч за 6 секунди, а макс. скорост е 180 км/ч. Средният водороден разход по WLTP възлиза на 1,19 кг на 100 км. Пробегът е около 504 км.

BMW BMW iX5 Hydrogen водороден автомобил водородни клетки Мюнхен тест драйф