Катастрофираш с автономен Mercedes, компанията поема отговорността

Автономната система Dive Pilot е първата от Ниво 3, която има международен сертификат.

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz Drive Pilot автономност

Mercedes-Benz

К огато водачите на автомобил Mercedes активират системата Drive Pilot, те вече не носят законова отговорност за функционирането на автомобила. Ако той катастрофира, отговорността ще поеме Mercedes.

Това е разковничето, което компанията смята, че ще й помогне да натрупа преднина в надпреварата за създаване на автономни автомобили. Това е една от най-мъгливите територии, но разбулването й би трябвало да помогне за разгръщане на Drive Pilot в няколко държави и няколко щати в САЩ.

“До края на мината година ние бяхме първият производител, получил международен сертификат за система за автономност от Ниво 3,” заяви пред Road & Truck Грегор Кугелман, старши мениджър по развитието на Drive Pilot. “Стремим се да го получим за Калифорния и Невада до края на годината, като проверяваме и за много други щати.”

Производителят очаква Невада да е технологичният лидер при автономното управление в САЩ, като се надява разгръщането на технологията да продължи в други щати. Приемането на отговорността за евентуални инциденти с Drive Pilot би трябвало да ускори този процес.

Приемането на законова отговорност е голям препъни камък за масовото навлизане на автономното управление. През януари водач на Tesla бе подведен под отговорност за непредумишлено убийство, след като неговия автомобил пресече на червен светофар и се сблъска с друг автомобила, докато е била включена системата Autopilot. Резултатът е, че починаха двама души. Колкото и да е развита, тази система предизвика много критики, като дори и името й е подвеждащо, но няма да навлизаме надълбоко по темата.

Но ангажиментът на Mercedes значи, че компанията е много по-внимателна и поставя много повече ограничения на Drive Pilot. Системата може да се включи само при скорост под 60 км/ч на пътища без светофари, кръгови движения или други контролни системи на трафика. Както и в зони, където няма участъци с ремонт на пътя. Ще работи също и на магистрали, които Mercedes е картографирала и само през деня, което климатичните условия са добри.

Това значи, че системата ще може да издаде достатъчно предупреждение на водача (10 секунди), преди да му предаде обратно контрола върху автомобила, като ще работи достатъчно сигурно, че водачът да може да свали ръцете си от волана и вниманието си от пътя.

Системата няма да позволява на водача да спи, но в Гeрмания той ще може законово да използва смартфона си, когато Drive Pilot е включен.

Mercedes-Benz Drive Pilot автономност автономно управление