Autopilot не е сигурен, Tesla е принудена да привика в сервизите над 2 млн. автомобила

Този ход е резултат от години проучвания на NHTSA по отношение на проблемите с безопасността, като агенцията ще следи ефикасността на мерките, които Tesla ще приложи

Пламен Георгиев,
Tesla

Getty

В сички компании имат сервизни акции, но тази е по-специална, защото се случва за пръв път и обхваща огромен брой автомобили. Става въпрос за над 2 млн. електромобила Tesla, които трябва да посетят сервизите на марката, тъй като NHTSA реши, че Autopilot не прави достатъчно, за да предотврати неправилна употреба.

Това ще изисква сериозни мерки, затова и NHTSA ще държи делото отворено и ще следи какви мерки предприема Tesla, за да реши проблема. А той може и да не е никак лесен за решение, дори точно такъв вероятно ще се и окаже. Да не говорим, че компанията просто няма готовността за подобно нещо, тя страда хронично със сервизното обслужване на своите модели.

Иначе проучването на дефекти и проблеми, свързани с Autopilot е продължило години, като National Highway Traffic Safety Administration ще държи изкъсо Tesla за решенията. Нещо подобно се случи преди години, когато в Щатите избухна „Дизелгейт”, а Volkswagen бе държан под лупа от германските власти за решеният.

В заключението на NHTSA се казва, че Tesla не е направила достатъчно, за да задържи вниманието на водачите, което води до „предвидима погрешна употреба”.

Разследването установи, че уникалният дизайн на Tesla на нейната система „Автопилот” не може да осигури адекватно ангажиране на водача и контрол при използването“, казва говорителят на агенцията.
Автоматизираната технология дава голямо обещание за подобряване на безопасността, но само когато е внедрена отговорно“, казва NHTSA. „Днешното действие е пример за подобряване на автоматизираните системи чрез приоритизиране на безопасността.“

Autopilot влиза в стандартното оборудване на всяка нова Tesla. Той използва камери, за да изравни скоростта на автомобила със заобикалящия го трафик, както и да подпомага водача с управлението в рамките на ясно очертани пътни ленти.

Първото разследване на NHTSA по отношение на Autopilot е от 2016 г., а причината – фатален инцидент, но системата бе оневинена на следващата година. След това бяха случаи от август 2021 и февруари 2022 г. (удар в преднодвижещ се автомобил и внезапно спиране на магистрала). Регулаторът е отворил над 50 случая на катастрофи с автомобили Tesla, които се предполага, че са свързани с използването на Autopilot.

Източник на статията: autonews.com

Tesla Autopilot NHTSA безопасност