Н е се съмняваме, че това е най-необичайният и рядък Land Rover, който някога сте виждали. Land Rover Bell Aurens Longnose не идва нито от Англия, нито от пустинята, а от Германия. Всичко в този „офроудстър” е необичайно. Тази смесица от състезателен автомобил от 30-те години, пустинна състезателна лодка и брутален офроудър е дело на немските фонове на LR Томас Бел и Холгер Калвелаж.
Ентусиастите създават фирмата Bell Aurens, за да творят върху любимото си возило. За основа те ползват Land Rover Series II от 1967 г. Резултатът от техния труд трудно може да се нарече обикновен тунинг.
Алуминиевата каросерия е ръчно изработена от Lorenz + Knorr-Held в Ерленген. Двете седалки са изместени максимално назад, точно пред задната ос, всичко останало е гигантска предница. А защо е така?
Причината е, че двамата ентусиасти искат там да монтират 27-литров мотор Meteor, който се монтира в британските танкове Centurion. Другата опция е двигател Merlin, монтиран в изтребителите Supermarine Spitfire през Втората Световна война. Подобен има в известния The Beast, за който ви разказахме наскоро.
Но желанието им си остава само в техните глави. В крайна сметка в „дългоносия” е монтиран 4,6-литров V8 от Range Rover, чийто работен обем е увеличен до 5,0 литра от JE-Engineering/Coventry, достатъчни за 350 к.с.
Мечтите за военен двигател в автомобил не намира отклик от немските власти, а финансовата криза от 2007-2008 г. води до това, че компанията фалира. Двамата успяват да построят само два екземпляра от своето отроче, една от които в момента се продава за 198 500 евро.
Красиви детайли като скоростен лост във формата на топка за крикет, странични ауспуси точно под двете врати, кожени колани за захващане на капака на двигателя, подвижното черно стъкло и др. допълват екстравагантния вид на този прототип. Трябва да добавим обилното количество Nappa и дървения под.