Volkswagen се забърка в нов скандал, използва канцерогенен материал

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

С лед като „Дизелгейт” обърна хода на автомобилната история, насочвайки я към електрическо бъдеще, Volkswagen Group обяви плановете си да електрифицира всичките 300 модела в портфолиото си в следващите години. Така трябваше да се спаси репутацията на марката, като в същото време тя влезе в нова глава от историята си, а от всичко това трябваше да спечели и планетата.

Плановете за електрификация наскоро срещнаха нова пречка, след като се разбра, че може да се наложи компанията да отзове 124 000 електрически и плъг-ин хибридни автомобила, които са обект на разследване от германските Federal Motor Transport Authority (KBA).

Според седмичното бизнес издание Wirtschaftswoche, Volkswagen е използвал канцерогенен метал в зарядните системи на електрифицираните си автомобили, като в това число попадат модели на марките Audi и Porsche.

"Спряхме временно поръчките за Golf GTE,” заяви през май говорител на Volkswagen, когато за пръв път се появи новината.

Зарядните системи съдържат 0,008 грама кадмий, който е добре изолиран и не представлява опасност за човешкото здраве. Опасенията се, че той ще представлява опасност за природата, когато дойде време автомобилът да излезе в пенсия.

В момента все още няма официално потвърждение за изтеглянето на въпросните 124 000 автомобила, но производството на електрическите и хибридните модели е продължило. Причината: замяната на кадмий с друг еквивалентен материал от нов доставчик.

Ford Mustang № 10 000 000

Volkswagen представи двуетажен мезонет

Jaguar XF 2.5d AWD: Дизелът все още няма равен (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

любопитно автомобили Дизелгейт електромобили Volkswagen