Великобритания забрани реклама на Toyota, промотирала офроуд шофиране

Как иначе компанията да покаже възможностите на Hilux?

Мартин Дешев,
Toyota Hilux

Toyota

С ъздаването на реклами за автомобили е много по-трудна задача, отколкото изглежда. Производителите трябва да се съобразяват с дълъг списък от изисквания какво могат и не могат да показват.

Някои от нещата са очевидни. Например без опасни маневри, шофиране с високи скорости и т.н. Оказва се обаче, че някои регулатори не харсват дори и елементарен офроуд. Именно поради тази причина Агенцията за рекламни стандарти на Великобритания е забранила реклама на Toyota Hilux, съобщава CarScoops.

Рекламата е 30 секунди и показва голям брой Hilux да слизат от планина и да достигат до своите собственици в градовете. Някои от тях теглят различни ремаркета и носят разнообразни товари. Нищо фрапантно, нали?

Е, според организацията „Градове без реклами“, това не е така. Тя е подала жалба към регулатора, който пък се е съгласил, че тя не е правилна. И още нещо. Рекламата е от 2020 г., като към нея има и постер, който също вече е забранен. Аргументите са, че рекламите „показват и подкрепят използването на превозни средства по начин, който не обръща внимание на тяхното влияние върху природата и околната среда“.

Регулаторът не приел аргументите на Toyota, че Hilux е разработен за сурови условия и фермери, горски рейнджъри и много други професии имат съвсем истинска нужда от подобни превозни средства, които да могат да се движат по всякакви терени. Компанията допълва, че е записала рекламата на частен терен в Словения с разрешението на собственика и е отбелязала всичките си усилия за екологични коли, хибриди и други проекти, които са в полза на околната среда.

коли автомобили Toyota