Новата архитектура на Toyota ѝ позволява да развихри творчеството си

Модулният подход ще бъде използван за доста по-разнообразни модели

Мартин Дешев,
Toyota FT Se

, Toyota

Toyota FT-Se може да се окаже бъдещата MR2.

Toyota обмисля няколко нови електрически модела, включително по-спортни, които да са част от бъдещата ѝ гама. Това може да доведе до завръщането и на популярни имена като MR2 и Celica, съобщава Autocar.

Заслуга за всичко това ще има новата модулна архитектура на компанията, която ще позволи създаването на повече и по-разнообразни модели. Първият от тях ще е седан на Lexus, който се очаква през 2026 г. Негов прототип беше показан  под името LF-ZC по време на автосалона в Токио. Другите концептуални модели бяха Toyota FT-Se, FT3e и Lexus LF-ZL.

Предвидени са и други предложения, които са били загатвани през последните години. Всичко това показва колко голям диапазон има новата архитектура и как тя позволява на компанията да развихри творчеството си.

Архитектурата е базирана на три основни секции за предницата, задницата и средата. Всички компоненти, включително климатика, осите и т.н. са били преработени, за да са с възможно най-малки размери. От голяма полза ще са и гигапресите, чрез които вместо да се правят 86 различни компонента, които трябва да бъдат заварени заедно, има само един голям елемент.

Размерът на трите секции може да се мащабира нагоре или надолу, според големината на дадения автомобил. Батерията винаги се помещава в централния модул и е интегрирана в пода. Самата батерия също ще е нова, като за нея сме разказвали.

Модулите се съединяват лесно с болтове и към тях се добавят самите структури за поемане на удари при катастрофи. Така и ремонтите стават по-лесни.

Целият метод позволява на Toyota и Lexus много по-бързо и лесно да разработват различни модели, да съкратят времето за създаването им, както и да подобрят продуктивността. Тъй като най-важните елементи са еднакви, на теория е възможно драстично различни на вид автомобили да се произвеждат на една поточна линия.

Включително големи SUV-ове и малки, ниски спортни коли. Възможно е да видим около 30 нови модела на Toyota и Lexus с тази архитектура до 2030 г.

електрически автомобил автомобили коли Toyota