Р уският стартъп Yagalet явно иска името на родната му страна да се завърти в новинарския обмен по още една тема, различна от футбола и политиката, предлагайки тази своя странна идея за автомобил, превръщаш се в амфибия. По-точното наименование е ховъркрафт, което ще рече спортен автомобил, който, благодарение на въздушни възглавници (най-вероятно), може да се движи и по повърхността на вода.
Самата идея звучи доста нелепо, но още по-нелепи са плановете на компанията. Ако първият им спортен автомобил излезе успешен, то те предвиждат да създадат подобни превозни средства, но във формата на SUV, миниван и… летяща къща.
Ключовата дума е „ако”, защото към този момент руснаците предлагат само този рендър и някакви обещания, но техническа информация за начина на работа на „Ягалет” липсва. Казват само, че е нужно водачът да дръпне лост в купето, за да превърне колата в ховъркрафт. Не се обяснява и как задвижването насочва въздуха под автомобила, за да може той да стои на повърхността. Твърдят, че издигне ли се над повърхността, техният модел може да се движи по вода, тънък лед, блата и дълбок сняг. Не казвам, че това е невъзможно, но силно се съмнявам, че в завършен вид „Ягалет” би предложил тези привлекателни форми.
Компанията вярва, че ховъркрафтът решава един от основните проблеми на летящите автомобили, за които се изисква специален лиценз за управление/летене. Yagalet дори смята, че в града тяхната машина може да се използва за избягване на задръстванията, като водачът предпочете да се движи по река (ако има такава), а не по нормалните пътища.
Yagalet не дава никакво обяснение и за начина на управление, но обещава да го направи по-късно тази година. Би следвало да видим традиционните гумени възглавници, но такива не се виждат на снимката. Намаляването на скоростта също създава проблеми на този тип превозни средства. Въпроси има и дали (ще) се използват два вида задвижване за пътя и водата, но повече е излишно да задълбаваме. В очакване сме на отговорите от руския гений.
Много е вероятно да си останем само с тази снимка, защото преди година Yagalet показа друга своя идея за ховъркрафт, но тогава във формата на роудстър с композитно купе и електрическо задвижване.
Витали Иванов, човекът, стоящ зад тази идея още от 2010 г., обяснява, че в света няма друг подобен проект. Или поне не днес, защото, според него, единственият аналог може да се проследи назад до 1960-1964 г., когато руският гений работи по експерименталния летящ автомобил GAZ-16. По същото време се работи и по летящ танк, наречен „Object 760”, но съдбата им е безславна. Остава да видим дали YAGALET Prototype 2.0 ще го сподели същата участ.
KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)
Илон Мъск изпълни обещание! Произвежда по 5000 Model 3 на седмица