KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)

defaultimg

netinfo

М инаха 12 години от първото ми запознанство с Kia cee’d – ключове за служебна такава. Беше брутално оползотворена от мнозина, но за мен си остана еталон за семеен хечбек – без съмнение най-просторният в сегмент С. Дотолкова се влюбих в този автомобил, че няколко години по-късно си купих личен i30, като разликата между двата се крие само в емблемата. Тези факти ме карат да си призная, че имам своите пристрастия към Ceed, макар да съм сигурен, че ще ви е трудно да повярвате, че може да имам такива към корейски автомобил. Последното словосъчетание се произнася с насмешка от някои форумни специалисти, но смея да твърдя, че имам достатъчно познания по темата, за да неутрализирам всеки един техен довод против.

Смятам, че дори в България узряхме, че немското има алтернатива, и тя не е френска. Отдавна никой не говори за копирането, а за това основна заслуга има Петер Шрайер, който, в ролята си първо на главен дизайнер (а сега на баш шеф), стартира пълното преобразяване на марката.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ВИЗИЯТА НА ТРЕТОТО ПОКОЛЕНИЕ KIA CEED

От автомобилните изложения обичам най-много това в Женева. Там може да видиш всички онези автомобили, които карат ентусиастите по темата да мечтаят. Там можеш дори да седнеш в McLaren SENNA, но накрая, когато ме попитат какво ми е харесало най-много, аз да отговоря: „Не е важно какво, а кои са най-важните модели.” А най-важните в тазгодишното издание на салона в Женева бяха три: Peugeot 508, Mercedes A-Class и KIA Ceed. Защото това бяха серийните модели, които ще трупат стотици хиляди продажби за своите марки.

И докато край езерото в Женева Ceed се губеше сред блясъка на хиперавтомобилите, на летището във Фаро, Португалия, където се проведоха динамичните тестове на модела, третото поколение на Ceed излъчва онази привлекателност, която преди много години ме накара да гледам на модела като на една от основните алтернативи на законодателя в класа.

По-нисък, по-широк и с по-дълъг заден надвес в сравнение с предшественика си, новият Ceed е привлекателен обект за окото. Прави линии заместват заоблените повърхности при предходния модел. Предницата се отличава с по-широка радиаторна решетка и по-ниско позициониран въздуховод. Стандартно новият модел е оборудван с LED дневни светлини, в унисон с облика на моделите GT и GT-Line.

Откроима разлика откривам в силуета, който сега се развива в подчертана хоризонтална равнина, а не във възходяща при предходния модел. Ceed наследява широката C-колона, която се превърна в отличителен белег на дизайна на КIA в последните години, но сега тя не е обърната, както досега, което отнема от динамичния облик на купето.

Качеството на материалите е първото, което прави впечатление в интериора. Интуитивното боравене с уредите е второто, което ми се нрави. Таблото е обособено в 2 зони: в горната е разположен "плаващ" екран (5 или 7 инча) на инфотейнмънт системата, а в долна част са контролните панели за аудио системата, отоплението и вентилацията. Прави впечатление, че KIA продължава да залага на многото бутони и аналогови уреди, но това е поредният маркетингов ход на компанията. До няколко месеца моделът ще се предлага и с изцяло дигитално приборно табло, което аз приветствам с две ръце.

Кавала и Seat Ateca: перфектната комбинация (тест драйв)

BMW 630d GT e бегач на дълги разстояния (тест драйв)

Игра на тронове: Mercedes-Benz S560 4Matic L (тест драйв)

Ювелирна изработка за Peugeot 308 GTi (тест драйв)

Но една от най-силните черти на автомобила се крие в неговите размери. Изграден върху новата платформа K2, Ceed III е с 20 мм по-широк (1800 мм) и 23 мм по-нисък (1447 мм) в сравнение с предходния модел. Размерът на междуосието остава непроменен (2650 мм), но предният надвес е скъсен с 20 мм, а задният е удължен с 20 мм. Всичко това се отразява във вътрешния обем на колата, която се връща към оригинала и предлага един от най-просторните интериори в сегмента, отстъпвайки с милиметър-два по основните параметри от Golf, с които се измерва обемът, а именно пространство за пасажерите в областта на краката, раменете и главата отпред и отзад. Новият модел е и с по-голям багажник – 395 л, втори по големина в сегмента след Peugeot 308, който изостава драстично в направлението за пространство в областта на краката за пътниците на втория ред места.

Другият голям плюс аз поставям върху пътното поведение. За пореден път организаторите на тест драйва се бяха постарали да демонстрират качествата на модела си на състезателна писта в близост до Портимао. За Stinger този стремеж бе повече от ясен, но преди това на тестовете на Rio и Stonic също имаше пистова секция, което само по себе си говори за увереността на организаторите в качествата на своите модели.

Увереност, която има реално покритие под формата на изцяло ново независимо окачване отпред и отзад. Предните пружини са с 40% по-висока твърдост, докато твърдостта на задните е снижена с 10%. Освен това, Ceed предлага със 17% по-директна кормилна колона спрямо предшественика си. Стандартно моделът е оборудван с ESC и разработената от KIA система VSM. Това е позволило на инженерите да внедрят технологията Torque Vectoring by Braking, която прилага спирачно усилие върху вътрешните на завоя колела, за да се намали недозавиването.

И трябва да ви уверя, че така характерното недозавиване при автомобилите с предно предаване е контрирано в много голяма степен. Уверих се в това след няколко скоростни тура на пистата, на която инструкторите, изненадващо за мен, дадоха възможност да се натиска. Тук трябва да кажа, че автомобилът бе оборудван със 17-цолови джанти, които (опция) могат да се „обуят” с гуми Michelin Pilot Sport 4. Но и без това уточнение стабилността на модела е отлична на фона на омекотеното задно окачване.

По-големият въртящ момент за 1,6-литровия CRDi със 136 к.с. (има версия и със 115 к.с.) и 280 Нм се оказа отличен избор от моя страна за спънатата писта, но моите предпочитания в областта на задвижването падат върху новия 1,4-литров T-GDi с мощност от 140 к.с. Турбокомпресорът на двигателя позволява по-широк обхват на въртящия момент в сравнение с по-стария 1,6-литров мотор, което означава подобрена отзивчивост, при това при намалени въглеродни емисии. Другите бензинови мотори са 1,0-литров T-GDi с 3 цилиндъра, развиващ мощност от 120 к.с., а на по-късен етап ще се предлага и 1,4-литров MPi двигател (с многоточково впръскване) и мощност от 100 к.с., който ще е идеален избор за служебен автомобил, тъй като тук се гони цена.

Всеки от двигателите е „вързан” към 6-степенна ръчна трансмисия, а новите 1,4-литрови T-GDi и 1,6-литрови CRDi мотори се предлагат и със 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител на КIA.

Цените на модела все още не са ясни, като се знае само, че стартовата цена на модела ще започва от 29 000 лв. с ДДС, но за най-слабия бензинов мотор. Ако изключа някои дребни минуси, които откривам най-вече в дизайнерско отношение, с ръка на сърцето мога да заявя, че новият Ceed е една отлична перспектива на основните играчи в сегмента, които традиционно идват от Германия. Проблемът може да дойде от факта, че едновременно на нашия пазар ще бъде лансиран и новия Ford Focus, затова тук важни ще бъдат ценовите листи.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

KIA Ceed 1,4 T-GDI 7DSG

Размери

Дължина, мм: 4310

Широчина, мм: 1800

Височина, мм: 1447

Междуосие, мм: 2650

Тегло, кг: 1240-1270

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1353

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 140 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 242 при 1500-3200

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 205

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,2

Среден разход, л/100 км: 5,5 – 5,7

Вредни емисии СО2, г/км: 125 - 129

Базова цена на модела, лв. с ДДС: от 29 000

В България вече има Bugatti Chiron за 2,4 млн. евро преди облагане. Ето го и собственика

Tesla иска допълнителни $2500 за потвърждение на вече предплатен Model 3

Китай излиза напред в надпреварата за най-голям „Гигазавод” за батерии

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв Киа Сийд КИА KIA Ceed KIA