Siemens, Институтът за защита на климата, Energy & Mobility (IKEM), Германският космически център (DLR) и Hamburger Hochbahn са в напреднал стадий по подготовката за лансиране на автономен електрически шатъл, който да стане част от обществения транспорт в Хамбург.
Новото автономно превозно средство от проекта Hamburg Electric Autonomous Transportation (HEAT) ще започне да се движи в пристанищния район HafenCity от средата на 2020 г.
Този август започват тестови изпитания в реална обстановка. Първоначално електрическото превозно средство ще се движи по пътищата без пътници на борда, по специално подготвен маршрут, за да се събират данни и опит. Първите пътници ще се качат около средата на следващата година, като HEAT ще се придружава от оператор. НИво 4 на автономност, което не изисква водач, ще бъде постигнато през октомври 2021 г.
Въпреки доста точния график, проектът леко изостава от предварителните разчети. За пръв път той бе представен през лятото на 2018 г., като тестовете му бяха планувани за тази пролет, но ще започнат едва този месец.
Минибусът е разработен от IAV и в момента е одобрен за 10 пътници – на две пейки с по четири места, плюс две допълнителни на сгъващи си седалки. Той е оборудван и с рампа, за да имат до него достъп хората двигателни затруднения.
За автономното движение на дългия 5,2 метра бус се разчита не само на множество сензори, монтирани по него, но и на допълнителни такива, вградени по продължение на маршрута.
За разлика от EasyMile EZ10 на Ligier, който в момента се тества във Вустерхаузен, хамбургското превозно средство няма да е ограничено до 15 км/ч. Тъй като HEAT ще се тества в „реална пътна обстановка”, той ще се движи със скорост до 50 км/ч.
Това е аналогът на Tesla при електрическите скутери
Безпрецедентна 9-годишна гаранция за италианските марки у нас