В исок колкото триетажна сграда и тежащ 200 тона празен, този прототип на самосвал за минодибовната индустрия разчита на горивни клетки (водород) и литиево-йонна батерия, дело на First Mode. Поръчката е на компанията Anglo American.
Подробностите за задвижването са оскъдни, като се знае само, че колосалният самосвал разчита на батерия с капацитет 1,2 MWh, осем горивни клетки и максимална мощност 2720 к.с. Те му помагат да превозва по 290 тона руда на един курс.
За създаването на камиона са били нужни три години. Той е базиран на модел с дизелово задвижване, който годишно изразходва средно 900 000 литра нафта годишно. Новото екологично задвижване помага да се съкратят емисиите СО2, които се отделят от 700 коли на година.
Изпълнителният директор на компанията Anglo American обещава, че през следващите няколко години настоящата гама от тежки самосвали ще бъдат заменени от такива с нулеви вредни емисии.
Макар тук да говорим все още за прототип, компанията вече планира да оборудва 40 от своите дизелови минни самосвали с горивни клетки, които да работят в мината Могалаквена. След това Anglo American планира да разгърне проекта nuGen върху целия си автопарк от около 400 тежки самосвала.