К итайски блогър на име Чен Жен (Chen Zhen) получи седем глоби за нарушение на правилата за движение по време на тест драйв на новата китайска версия на Tesla и нейната система FSD (Full Self-Driving), която предизвика широка дискусия в китайските социални медии.
На 26 февруари Чен е публикувал видео в Weibo, показващо своя тест по нощните улици на Пекин. Нарушенията включват влизане във велоалеи, пресичане на непрекъснати осеви линии и преминаване направо през пътни платна, предназначени за завиване.
Чен подчертава, че Tesla FSD е в Level 2, при което на водача се пада основната отговорност за управление на автомобила, което означава, че споменатите нарушения остават отговорността на собственика.
Китайската платформа Dongchedi също е провела тест, сравняващ Model Y на Tesla, L7 на Li Auto и AITO M9, всички от които разполагат с усъвършенствани технологии за подпомагане на водача. Резултатите разкриват, че Model Y на Tesla изисква 24 намеси на водача и е извършил 34 нарушения по време на теста, много повече от Li Auto L7 (9 намеси, 14 нарушения) и AITO M9 (12 намеси, 14 нарушения).
Преди дни Tesla обяви, че е започнала да предлага усъвършенствани функции за самостоятелно управление за своите модели в Китай, включително Autopilot по градските улици и функция за огледало за обратно виждане, която открива дали шофьорите следят внимателно случващото се на пътя.
Интересно е дали сега блогърът няма да бъде осъден от Tesla за оронване на престижа, каквато практика има компанията в Китай. И най-странното е, че почти всички заведени подобни дела в Поднебесната биват печелени от американската компания. Писахме наскоро за това.
Писахме също, че германски съд обяви Автопилота на Tesla за дефектен, водещ до т. нар. фантомно спиране, причини за редица съдебни искове срещу марката, тъй като този ефект е довел до не един и два смъртни случая по света.
Ще напомним също, че през 2023 г. системата FSD зае едва седмо място в класация на най-добрите автопилоти. Тогава най-добре се бяха представили системите на Ford и General Motors.