П ървата Octavia дебютира през 1996 г. във версия седан и комби. Това е компромис между Golf и Passat, но също така много по-добро съотношение качество-цена и от двата споменати модела. Последното поколение на Octavia продължава да предлага изключителни качества и обем, но далеч по-интересен е опитът на списание Car Throttle.
Британците взимат чешки седан на 20 години и 432 000 мили (695 000 км) на километража, което си е по-скоро достойно за автоморга, а не за тест драйв.
Но британците нямам намерение да проверяват колко меко вози моделът, а колко икономично. По заводски параметри Octavia 1,9 TDI харчи 5,2 л/100 км в смесен цикъл… когато е бил нов.
E, явно след 20 години експлоатация разходът му се е подобрил, защото журналистите от Car Throttle успяват да изминат разстоянието от Лондон до „Нюрбургринг“ и обратно с един резервоар гориво. Говорим за 807 мили или 1299 км. В сметката влиза и обиколка на прословутата писта, която старата Octavia е завъртяла за 13,58 мин. И най-важният въпрос: разходът? Той е 3,8 л/100 км! Повече от достойно за уважение.
Въпреки нестихващия „Дизелгейт“, VW Group не са се отказали от дизеловата технология. Наскоро те представиха бъдещето на дизела според тях, въплътено в мотора EA288 ECO 2,0 TDI, който използва 12-волтов стартер-генератор. Този агрегат със сигурност ще се вгражда и в следващата Octavia.
Кавала и Seat Ateca: перфектната комбинация (тест драйв)
В САЩ купуват BMW i3 на изплащане за само $112
До 2040 г. на електромобилите ще се падат 55% от световните продажби