Шефът на Ford: “Ако загубим тази битка, сме обречени“

Джим Фарли бие тревогата, тя касае не само Ford, а и повечето от т. нар. наследствени автомобилни производители

Джим Фарли

Ford

Н адпреварата на фронта на електрическата мобилност не просто се разгаря, а се превръща в екзистенциален проблем за наследствените автомобилни производители. На фестивала Aspen Ideas миналия петък, главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли ясно обясни тази реалност.

Ако американските автомобилни компании не могат да се справят с инерцията на Китай в областта на електрическите автомобили, предупреди той, бъдещето на Ford може да е застрашено.

Ние сме в глобална конкуренция с Китай и не става въпрос само за електрически автомобили“, каза той. „Ако загубим тук, няма да имаме бъдещ Ford.“

А този човек не говори на база слухове и преразкази. Той говори от опит. Предупреждението му идва след поредица от пътувания до Китай, шест или седем през последната година, казва Фарли. Там той вижда от първа ръка колко бързо китайските автомобилни производители изпреварват Запада.

„Това е най-поучителното нещо, което съм виждал“, разказва той. „Защо да се изумяваме толкова от нация, която не може да продава коли в САЩ? Всичко се свежда до производството.“

Според Фарли, Китай не само произвежда повече електрически автомобили от всеки друг, но и качеството им не е лошо. „Седемдесет процента от всички електрически автомобили в света се произвеждат в Китай“, казва Фарли.

Това изявление идва не много дълго, след като Xiaomi пусна YU7, луксозен SUV на стойност $35 000 в Китай, за който се твърди, че е получил 289 000 предварителни поръчки за 60 минути, т.е. бил е разпродаден до 2027 г.

Те разполагат с много по-добра технология за автомобили. Huawei и Xiaomi са във всяка кола. Влизате, не е нужно да сдвоявате телефона си. Автоматично целият ви дигитален живот се отразява в колата. Освен това, цената и качеството на техните автомобили са много по-добри от това, което виждам на Запад“, казва Фарли.

Въпреки тези думи Ford адаптира стратегията си, за да произвежда по-малко електрически автомобили, а не повече. Това е така, защото пазарите, на които Ford се фокусира, изглеждат по-заинтересовани от хибриди в момента. Business Insider посочва, че акциите на Ford са се повишили с повече от 9% от началото на годината.

И все пак, по-големият въпрос остава: ще бъде ли коригирането на курса достатъчно, за да се конкурира дългосрочно на глобалния пазар на електрически автомобили, все повече дефиниран от доминацията на Китай? Фарли не чака отговора; той вече бие тревога.

Източник на статията: carscoops.com

Джим Фарли Ford китайски автомобили