В ластите в Лондон активираха първата от стъпките, целяща подобряване качеството на въздуха в британската столица. Тя предвижда сурови екологични стандарти за транспортните средства, движещи се в центъра на Лондон. Бензиновите автомобили трябва да отговарят на стандарта Евро 4, а дизеловите – Евро 6. Тези от превозните средства, които не отговарят на това изискване, вече не може да се движат в централната градска част.
Ако все пак искат (и трябва) да се движат там, глобата за тях ще е доста сериозна: собственикът на лек автомобил ще трябва да плаща 15 евро на ден, а таксата за камион е 116 евро. Ако се предприеме ход за неплащане на тази такса, глобата е в размер от 185 до 1160 евро в зависимост от типа автомобили.
За разлика от други подобни зони с ниски вредни емисии, които съществуват на много други места по света, забраната за движение на мръсни автомобили в центъра на столицата е постоянна е касае всички, дори местните жители.
Това е първата мярка, която е част от мащабен план за борба със замърсяването на въздуха в столицата. Сред останалите мерки влизат въвеждане на по-екологичен обществен транспорт и разширяване на зоната за ниски вредни емисии.
Забрани за дизеловите автомобили в Кьолн и Бон
Удариха лошия дизел, а емисиите СО2 скочиха драстично
Други европейски градове също предприемат мерки за борба с мръсния въздух. В Париж, например, се планира замяната на 800 автобуса с електрически до 2024 г.
В Европейския съюз на транспорта се пада 25% от всичките отделяни в атмосферата вредни емисии. Плановете на ЕП е до 2030 г. да се снижат отделяните от леките автомобили вредни емисии с 37,5%, а тези на камионите с 30%. Тази мярка кара всички производители в Европа да говорят само за електрификация.
Интересно е да се каже, че в Русия също се обмисля възможността да се забрани движението на определени автомобили в центровете на Москва и Санкт Петербург. Там, обаче, ще става дума за двигателите до Евро 4, но въпреки това мярката би засегнала милиони автомобили. Ако тя бъде въведена, в центъра на Москва няма да може да се движат 44% от регистрираните в столицата и Московска област автомобилите, а в Санкт Петербург – 73%.
Mercedes GLE дебютира в новия шоурум на марката в Бургас
Европарламентът одобри списъка на задължителните системи за колите, което ще вдигне цените им