Д иалогът „За” и „Против” електромобилите тече от поне две години, но той е безсмислен (поне за Европа), защото решението вече е взето от политиците и то е в полза на електрическите автомобили. Сега отново се налага политическо решение, с което автомобилната промишленост трябва да се съгласи, ако иска да продава продуктите си на пазара на Европейския съюз. Проблемът на това решение, макар то да е свързано с безопасността, се крие във факта, че то ще доведе до неминуемо увеличение на цените на новите автомобили след три години.
Целите, декларирани от Европейския парламент, както обикновено, са в полза на обикновения човек – те са продиктувани от нуждата да се повиши безопасността на движение, но и да се прокара пътека към бъдещото въвеждане на автономните автомобили. Това ще рече, че базовото оборудване на всеки нов автомобил ще бъде сериозно раздуто, а това неминуемо ще доведе до повишаване на цените.
Така от май 2022 г. производителите са задължени да монтират в новите автомобили алкохолни имобилайзери (т.е. двигателят няма да стартира, ако устройството отчете определени нива на алкохолни изпарения при самотестването за употреба на алкохол) и датчици, отчитащи нивото на умора на водача. И това е само част от изискванията, в базовото оборудване на всеки нов модел ще трябва да фигурират адаптивен круиз контрол, камера за задно виждане и паркинг сензори, както и регистратор на данни при авария – по примера на черната кутия в самолетите.
Новите правила ще засегнат и производителите на камиони. В бъдеще те ще трябва да монтират в камионите подпомагаща система за обратен завой и система за отчитане на препятствия в сляпата зона. Дизайнерите ще трябва да повишат видимостта за водача, а инженерите ще трябва да монтират система, отчитаща налягането в гумите.
Според данни на комисия на ЕС, анализирала сигурността по пътищата на съюза, през 2018 г. в ПТП смъртта си са намерили 25 100 човека. Този факт е накарал политиците в Брюксел да пристъпят към въвеждането споменатите системи за безопасност още в базовото оборудване на автомобилите. Тяхното виждане е, че това ще спомогне към 2038 г. да може да се избягват 25 000 смъртни случаи и 140 000 тежки травми.
Mercedes GLS застава срещу BMW X7 с битурбо V8 и седем места