В началото на годината Renault си постави предизвикателство: да измине повече от 1000 км с електромобил, с батерия с капацитет като тази на Scenic, с магистрална скорост, без да спира за зареждане. След първи опит, планиран за октомври, но отменен в последния момент поради лошото време, на 18 декември на пистата UTAC в Мароко марката превърна целта в реалност.
За да постигнат това, дизайнерите и експертите биха могли да използват много голяма батерия или да карат икономично със средна скорост от 30 км/ч. Но не това е била целта пред Режията. Filante Record 2025 е оборудван с батерия със същия капацитет като тази на Scenic E-Tech electric, а именно 87 kWh. А пилотите са били инструктирани да поддържат средна скорост над 100 км/ч. Целта: да изминат повече от 1000 км за по-малко от 10 часа, включително технически паузи и смяна на пилотите.
За да се преодолее това предизвикателство, всички усилия са били насочени към постигането на по-голяма ефективност и аеродинамика чрез оптимизиране на теглото и материалите.
Защитната куполна кабина напомня на пилотската кабина на изтребител, а позицията на шофиране е вдъхновена от Формула 1. Самият силует на концептуалната разработка напомня за света на авиацията и историческите модели на Renault. Капаците на колелата, първоначално проектирани да напомнят линиите на Étoile Filante, са монтирани директно върху колелата. Така се подобрява въздушната обтекаемост на автомобила.
Renault
В технологично отношение моделът разчита на изцяло електронно управление и спиране („steer by wire”, „brake by wire”), което предлага по-голяма архитектурна гъвкавост и намаляване на теглото. Използвани са основно ултралеки материали (въглеродни влакна, алуминиеви сплави, 3D-отпечатани елементи), а гумите са специално проектирани от Michelin за оптимизиране на сцеплението и аеродинамиката.
Рекордът е записан на 18 декември. Програмата: 10 часа шофиране, 239 обиколки на писта с дължина малко над 4 км. Трима пилоти се редуват зад волана на демонстрационния автомобил, в три дълги смени от по 2,40 до 4 часа всяка. След 9,52 ч целта е постигната: изминати са 1008 км със средна скорост 102 км/ч, без никакво зареждане, което означава консумация от само 7,8 kWh/100 км. С оставащи 11% капацитет на батерията при финала, Filante Record 2025 би могъл да измине още 120 км при скорост над 100 км/ч.