В дъхновен от легендарните 40 CV des Records (1925-1926), Nervasport des Records (1934) и Etoile Filante (1956), Renault Filante Record 2025 e демонстрация на изключителна аеродинамична ефективност и свръхмодерни технологии. Целта зад това упражнение: да постави рекорди за ефикасност и пробег.
И макар в гените на този супер любопитен концептуален модел да е вплетене историята в моторните спортове на Renault, основното вдъхновение за дизайна му идва от света на аеронавтиката. Със своя защитен аеродинамичен балон, купето напомня за изтребител. Същевременно всеки детайл от каросерията е оптимизиран с цел намаляване на въздушното съпротивление.
Аеродинамичните елементи на предните и задните колела са друг грабващ окото детайл. Те допринасят за стила на автомобила и същевременно играят основна роля за неговата аеродинамична ефективност.
Инженерите по аеродинамика са оптимизирали ъздушния поток около автомобила с особен акцент върху прехода между различните му части. Издължената форма на едноместния модел изиграва ключова роля тук, тъй като по-дългите превозни средства позволяват по-добър контрол върху аеродинамичния поток и по този начин намаляват смущенията.
Една от основните цели е била максимално олекотяване. Чрез максимално използване на карбонови влакна, инженерите успяват да запазят масата на Filante Record 2025 под 1000 кг, като същевременно оптимизират твърдостта и безопасността. Това е постигнато чрез комбинация на алуминиеви, въглеродни и стоманени сплави.
За допълнително намаляване на масата на автомобила инженерните екипи използват Scalmalloy – алуминиева сплав с висока якост, специално проектирана за 3D печат.
Технологията „cell-to-pack“ увеличава максимално енергийната ефективност на автомобила, като същевременно пести пространство и намалява масата. Клетките са интегрирани директно в батерията без междинни модули. Тази нова архитектура спомага за намаляване на общата маса на автомобила до 1000 кг, като от тях 600 кг са за батерията с капацитет 87 kWh.
Гумите също са важен фактор. Дело са на Michelin, като постигат 40% по-нисък коефициент на съпротивление в сравнение със стандартна гума.