Проектът за постигане на 1600 км/ч по земя фалира

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

Н аземните рекорди за скорост от дълги години са повод за национална гордост и инженерно величие, макар повечето опити за световен рекорд да са се проваляли през години, а голяма част от тях да са завършвали фатално. За съжаление лошата съдба сполетя и Bloodhound SSC. Този „автомобил” се целеше в постигане на скорост от 1000 мили/ч (1600 км/ч), но финансови проблеми качиха наземната ракета на трупчета.

Плановете бяха да бъде достигната скорост Маch 1,3 (445,9 м/сек) в пресъхнало речно корито в Южна Африка. Зад този пан се крият едни от най-иновативните инженерни решения, идващи от Острова. Дългият 12,6 метра “автомобил” се задвижва (или по-скоро задвижваше) от реактивен двигател Rolls-Royce от Eurofighter Typhoon, генериращ 65 224 Нм мощ. Те трябваше да се предават върху земята посредством специални колела, изработени от алуминиево-цинкова сплав, които да се въртят с 10 200 об./мин и да устоят на екстремното триене по време на рекордния пробег.

Целта пред проекта бе да подобри предишния скоростен рекорд с 33%, което трябваше да е най-големият скок напред. Управлението на SSC бе поверено на бившия пилот Анди Грийн.

Същият държи настоящия световен рекорд, поставен от Thrust SSC на 15 октомври 1997 г. Тогава Thrust SSC достигна 763 мили/ч (1228 км/ч), преминавайки звуковата бариера по земя.

Най-бързият „автомобил“ на планетата кацна в София

Китайският собственик на Volvo e спасил опита за наземен скоростен рекорд

Краят на Bloodhound SSC се дължи на невъзможността да се осигурят допълнителни 25 млн. британски лири (почти 32 млн. евро), за да бъде проектът завършен. Тези пари са нищожна част от бюджета на екип от Формула 1, завършил сезона на последно място, или за поддържане на екип в регатата America’s Cup.

Но никой частен инвеститор на изяви интерес за инвестира повече в проекта, затова активите ще бъдат продадени, за да се покрият съществуващите дългове. Съдбата на самия „автомобил” не е ясна към момента, но заетият реактивен двигател от RAF Eurofighter ще трябва да бъде върнат.

Пазарната капитализация на Tesla изпревари тази на Daimler

Бързо, че не останаха. Този GT-R върви по 1 млн. евро

Made in BG: уникална Honda CB750, произведена от ателието Thracian – Custom Bikes

Източник на статията: Vesti.bg

наземен рекорд за скорост Анди Грийн любопитно автомобили Bloodhound SSC