О питът на Bloodhound SSC да счупи скоростния наземен рекорд ще се състои. Това ще стане благодарение на китайските пари на Geely (не се казва колко са те), който става основен спонсор на проекта. Другият голям спонсор, чието лого може да видите точно до огромния въздухозаборник за охлаждане на ракетните двигатели, ще ни направи свидетели на невероятна гледка. Макет в реални мащаби на Bloodhound SSC ще пристигне в петък в столицата, за да подкрепи кампанията на въпросната марка. Ние ще сме там и ще ви го покажем.
Тригодишният договор на британците със собствениците на Volvo трябва да докарат проекта до неговия финал, а именно достигане на скорост от 1300 км/ч. Това се очаква да се случи през есента на 2017 г. След това, ако е възможно (и има пари), достигане до 1600 км/ч.
Проектът стартира през 2008 г. През 2014 и 2015 започна да се говори за него като за нещо, което вече придобива реални измерения. Истинска сензация SSC направи миналия септември, когато наземната ракета се появи пред публиката в Лондон. Но парите свършиха.
Спасението дойде от страна на Zhejiang Geely Holding Group. Тестовете и промерките на системите са планувани за началото на следващата година във Великобритания. След това целия керван ще се пренесе на Hakskeen Pan в Южна Африка, където към края на 2017 трябва да се състоои опита за подобряване на скоростния рекорд на земя.
Пилотът Анди Грийн ще се опита да развие 1300 км/ч, което ще подобри сегашния рекорд (също дело на Грийн) с 59 км/ч. Ако този опит успее, екипът ще се завърне в африканската пустиня, за да се опита да достигне скорост 1600 км/ч, но това не е ясно кога ще се случи (и дали въобще ще се случи).
Задвижването на Bloodhound SSC се осигурява от реактивния двигател EJ200, който се монтира в самолета Eurofighter Typhoon или хибридната ракета Nammo. V8 двигател с 550 к.с. на Jaguar играе ролята на горивна помпа за ракетния двигател.
Четете още:
5100 кг броня и разкош: Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard