П рез есента на следващата година екипът на Bloodhound ще се опита (и най-вероятно ще успее) да разбие настоящия световен рекорд за скорост на суша от 763 мили/ч (1228 км/ч). Върховната цел обаче е да се достигне границата от 1000 мили/ч (1609 км/ч), но всичко по реда си. Опитът ще се проведе на солени земи на Hakskeenpan в Южна Африка. Пустинята е била избрана с помощта на Университета в Лестър. От всички пусните и равни местности в света се е стигнало да този избор, след като са били елиминирани високите и ниските варианти, тъй като там въздухът е сгъстен или разреден. Премахнати са местата, на които самият екип е можел да пострада, тъй като в голяма част от Африка се водят войни и се отвличат хора. Така се стига до списък от 7 възможности. Пилотът Анди Грийн, който ще управлява SSC, се жени за Ема и я води на меден месец до тези 7 пустини, като избира именно Hakskeenpan. След това цялата площ, на която ще се проведе рекордният опит, а била изчистена от всякакви камъчета. На ръка. На Hakskeenpan 300 души в продължение на три години са чистили 66 000 тона малки камъни на ръка.
Екипът, който стои зад този опит, е същият, поставил настоящия Световен рекорд за наземна скорост през 1997 г. с Thrust SSC.
На събитието присъства Тони Параман, член на екипа на Bloodhound SSC, който разказа много интересни неща за целия проект. И целта му, тъй като възниква въпросът: Защо трябва да бъде покорена границата от 1000 мили/ч? Какъв е смисълът. Според Параман, а и според директорът на проекта Ричард Нобъл, с този проект те искат да вдъхновят младото поколение, което ще решава проблемите на бъдещето - утрешните учени, инженери и математици. Един от основополагащите принципи на проекта Bloodhound STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) е да въодушевява хората.
За да подобрят рекорда, Bloodhound ще трябва да направи две преминавания в различни посоки на измерваното разстояние от една миля (1,6 километра) - целият опит е в рамките на един час.
Натоварванията ще бъдат екстремни, когато Bloodhound SSC достига максимална скорост, измерването при средната миля от опита за рекорд ще отнеме малко под 3,6 секунди. Те се стремят да достигнат до почти мах 1,4 - това е 40% по-бързо от скоростта на звука. Общата мощност на двата реактивни двигателя е 135 000 к.с. Всеки един от двата двигателя струва по 5 млн. паунда. А само едно колело, изработено от алуминий, струва 200 000 паунда. Направени са 12.
Защо Bloodhound SSC е в България? Защото един от спонсорите на проекта е Castrol, които предоставят своето масло EDGE, подсилен с Titanium Fluid Strength Technology, за смазване на цялата тази супер съвършена технология. Тя намалява триенето между метални повърхности, което означава повече енергия.
Четете още:
Могло значи: заклетите врагове Audi, BMW и Daimler обединяват сили