С лед като миналия месец изпревари BMW, сега Tesla се справи и с Daimler, превръщайки се в една от най-скъпите автомобилни марки по пазарна капитализация.
Макар да е трудно да сравняваме Tesla с другите автомобилни производители, тъй като американската марка е съсредоточила интересите си към енергийния сектор, в момента приходите идват именно от автомобилите, което ни кара да я сравняваме с компании като Daimler. А компанията-майка на Mercedes-Benz е по-голяма от Tesla във всяко едно отношение – продажби, печалби, история. Но последните параметри явно нямат голямо значение на борсата в момента, защото към 5 декември Tesla е по-скъпата компания. Индексът NASDAQ показва, че пазарната капитализация на Tesla е била $63, 18 млрд., докато тази на Daimler $61,27 млрд.
Основната причина за постоянно нарастващата пазарна капитализация се крие във факта, че инвеститорите вярват в бъдещето на компанията. Tesla, като технологична компания и производител на електромобили, се очаква да расте стабилно в следващите години, което увеличава пазарната стойност на марката. Това на фона на десетки пъти по-големи доставки от Daimler.
Tesla с по-висока пазарна капитализация от BMW
За едва трети път в история си: Tesla излезе на печалба
Когато Mercedes-Benz обяви, че ще инвестира $1 млрд. в електромобили, Илон Мъск се пошегува, че е „изпусната една нула”. Но в началото на 2017 г. Daimler обяви инвестиция от $11 млрд. в10 нови електрически автомобила до 2022 г. Първият вече го познаваме, Mercedes-Benz EQC ще влезе в производство през следващата година.
Интересни са последните сигнали, които подсказват, че Mercedes-Benz и Tesla може отново да станат партньори, каквито бяха преди години. През октомври Дитер Цече заяви, че са отворени за ново сътрудничество с Tesla, а миналия месец Мъск каза, че Tesla може да работи с Mercedes-Benz по електрическия ван Sprinter.
Бързо, че не останаха. Този GT-R върви по 1 млн. евро
Made in BG: уникална Honda CB750, произведена от ателието Thracian – Custom Bikes