Полският проект Varsovia е модерна интерпретация на „Варшава“

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

А З М-20 Победа е сред гордостите на руското автомобилостроене. Между 1951 и 1973 г. „Победа“ и модификациите й се продават в Полша под името Warszawa. Не е изненада, че от време на време в страната се появяват проекти за римейк на „Варшава“. В повечето случаи говорим за ретро модели, чиито дизайн е силно повлиян от модела от 50-те. Но замисълът на проекта Varsovia е различен.

Авторът на „новата Варшава“ е Роман Кадлер. Той има диплома от университета в Пфорцхайм, специалност „Транспортен дизайн“. Работил е в Pininfarina и General Motors, а преди четири години основава студиото Kadler Design край Варшава. Сред работите му е проект на трамвай, скоростен влак и други модерни продукти, а проектът за автомобил се ражда преди две и половина години. Това са първите компютърни изображения.

Varsovia е голям седан, Warszawa на ХХI век, но неприличаща по нищо на машината от 50-те години. При това основният акцент пада не върху екстериора, а върху интериора. Той представлява мобилен офис: пред пътниците отзад са монтирани два 19-инчови монитора. Интернет достъпът става чрез спътник.

Задното кресло се състои от девет отделни части и се адаптира към фигурата и теглото на пътника. Отзад могат да седнат двама, но един от тях се смята за привилегирован. Това е този по диагонал на водача, тъй като пред него няма обичайната пътническа седалка, а вместо това има подвижно столче без облегалка.

Любопитното е, че Varsovia може да разгадава (с помощта на камера и датчици) психическата нагласа на пътника и на тази база регулира твърдостта на окачването и на самата седалка, а също и предлага различен тип музика.

Към момента това е само проект. Техническата информация е оскъдна. Varsovia трябва да е хибрид. Колелата ще задвижва електромотор, а двигател с вътрешно горене ще играе ролята на генератор за зареждане на батерията. Тя ще е разположена под пода на автомобила. Предполагаемият пробег на автомобила ще е 350 км само на ток и 850 км с помощта на ДВГ-то. Седанът ще може да ускорява до 100 км/ч за около 5 секунди, достигайки максимална скорост 200 км/ч.

Купето трябва да е изработено от композитни материали, което ще намали общото тегло. Планирана е опция за бронировка по стандарта В7.

Производството по поръчка на модела трябва да започне през 2018 г.

Четете още:

Opel повдигна Karl и му сложи допълнението Rocks

Volvo лансира най-амбициозния проект за автономно управление

Източник на статията: Vesti.bg

любопитно автомобили Варшава Varsovia