Т ова е юбилейният BMW Art Car, традиция за сътрудничество с художници, която започва преди 50 години. Днес Джули Мерету дава платформа, от която BMW да насърчава творчеството на младите художници в Африка.
Пространството, движението и енергията са централни мотиви в творчеството на Джули Мерету. За дизайна на 20-ия BMW Art Car тя за първи път трансформира двуизмерно изображение в триизмерно, с което успява да внесе динамика във форма.
Абстрактната визуална форма е резултат от дигитално променени снимки, които се наслагват в няколко слоя решетки от точки, неонови петна и черни знаци, характерни за творчеството на Мерету.
Сливането на изображението и автомобил е реализирано с помощта на 3D мапинг, с което мотивът е прехвърлен в контурите на колата. Прецизното фолиране позволява на завършеното BMW M Hybrid V8 да се състезава на 24-часовата гонка в Льо Ман.
Преди състезанието, по пътя си за Льо Ман BMW Art Car на Джули Мерету ще се появи на Concorso d'Eleganza във Villa d'Este край езерото Комо. Той ще бъде представен на терена и на Вила Ерба заедно с BMW Art Cars на Александър Калдер (1975), Франк Стела (1976), Рой Лихтенщайн (1977), Анди Уорхол (1979), Джени Холцер (1999) и Джеф Кунс (2010), които също дебютират в състезанието в Льо Ман.
Новият състезателен автомобил на BMW M GmbH разполага с хибридна електрическа система за задвижване с приблизително 640 к.с., задвижвана от 4,0-литров V8 двигател, в комбинация с електрически мотор (максимална скорост: до 345 км/ч).
Известни художници от цял свят участват в програмата на BMW Art Car от 1975 г. Инициативата е на френския пилот и любител на изкуството Ерве Пулен, който заедно с тогавашния ръководител на моторните спортове на BMW Йохен Нерпаш кани приятеля си художник Александър Калдер да рисува върху автомобил. Резултатът е BMW 3.0 CSL, което се състезава в 24-те часа на Льо Ман през 1975 г.