Т емата с обществени поръчки за скъпи автомобили за родната администрация буди доста въпросителни през последните години. Но ние далеч не сме единствените, нито пък сме ударници в тази сфера. Достатъчно е да погледнем примера с Папуа Нова Гвинея, една от най-бедните държави в света, в която около 40% от населението преживява с по долар на ден (по данни на ООН). Но този факт не спря управляващите, които през 2018 г. закупиха 40 лимузини Maserati Quattoporte и три Bentley Flaying Spur, за да превозват маститите делегати на срещата на АРЕС (Азиатско-тихоокеанско икономически сътрудничество). Всяка италианска лимузина е струвала $142 000, като „прозорливите” управници са смятали, че след това лесно ще успеят да ги продадат. Но това се оказва загубена кауза.
Една от причините е високата цена, а другата – липсата на официално представителство на марката в страната. Така, три години по-късно от Maserati-тата са продадени само две бройки, което кара сега управляващите да си посипват главата с пепел и да предложат въпросните автомобили на цена от $115 000. Министърът на финансите Джон Пундари признава, че това решение е била „ужасна грешка”.
Но тази развръзка има още по-интересна предистория, защото въпросните лимузини са били предназначени само за големите клечки, докато за обикновените делегати са били закупени 300 автомобили от марките Toyota, Ford, Mazda и Mitsubishi. Тяхната съдба е още по-интересна, тъй като през 2019 г. бе съобщено, че 284 от тези автомобили… липсват. Полицията тогава съобщи, че 9 от тях със сигурност са откраднати, но не надяват останалите да бъдат лесно проследени и върнати. Съдбата им остава неизвестна.
Напук на кризата с чипове: рекордни продажби за Tesla
Най-бързата зарядна станция в света „пълни” за 15 минути
Инженерен гений: иновативната E-TECH трансмисия на Renault е направена първо от LEGO