Колко печелят автомобилните работниците по света

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

С тремежът към намаляване на разходите тласка концерните да се обединяват и да изнасят производството си към страни, където заплащането е ниско. По този показател ние бихме били най-голямата притегателна сила в Европа, но за жалост у нас, освен ниско платеният труд, няма с какво друго да привлечем производителите. Британското издание Auto Express прави проучване, за да установи какво е заплащането в 12-те най-големи автомобилни нации в света. Данните са много интересни.

Китай

Годишно производство: 21 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $10 836

БВП на глава от населението: $8000 долара

Китайските работници в автомобилната индустрия често са смятани за най-ниско платените. Но това не е така. Те печелят повече от колегите си в Мексико и Индия, като средно китайците в авто индустрията взимат по $27,50 на ден. The Wall Street Journal твърди, че през 2015 г. средното почасово заплащане в Китай е $5,19.

Япония

Годишно производство: 7,8 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $31 320

БВП на глава от населението: $36 000

Средното заплащане на час варира около $15, което прави по около $31 000 годишно при 40-часова работна седмица. А това, в изключително скъпата Япония, е много ниско заплащане. Заплатата, обаче, е само част от възнаграждението. Подобно на съседна Южна Корея, в Япония работниците получават бонуси, които често могат да достигнат до няколко работни заплати. Така японците в авто бранша може да заработват до двойно по-високо заплащане от изчисленото.

Германия

Годишно производство: 5,7 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $69 000

БВП на глава от населението: $48 000

Германците имат репутацията на най-добре платените работници в Европа. Данните на Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) показват, че заетите в автомобилната индустрия печелят по-малко от колегите си във Франция. В Германия те взимат по около 31,4 евро на час, което прави около $69 000 годишно.

САЩ

Годишно производство: 4,1 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $51 000

БВП на глава от населението: $54 000

На работниците в GM се предлага „максимална почасова ставка” от $24,43, което означава, че за 40часова работна седмица един работник взима около $1000.

Някои данни сочат, че средната почасова ставка в САЩ през 2016 г. е била $29,53, а работната седмица клони към 46 часа. Това би довело тотала до над $70 000 годишно.

 Това е графика на 12-те най-големи (нации) автомобини производители в света.

Auto Express

Това е графика на 12-те най-големи (нации) автомобини производители в света.

Южна Корея

Годишно производство: 4,1 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $80 000

БВП на глава от населението: $28 000

Някои сведения сочат, че работниците в автомобилни бранш в Южна Корея получават едва по $12,99 на ден. Но това е само едната страна на монетата. Работниците в Hyundai-Kia могат да заработят до $80 000 годишно. Разликата идва от бонуси, допълнително работно време и други облаги.

Индия

Годишно производство: 3,3 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $2275

БВП на глава от населението: $1600

Индия се нарежда сред държавите с най-голям потенциал за увеличаване на автомобилните продажби. Много автомобилни производители вече произвеждат коли там, което не е странно. В този списък индийците са най-ниско платените. Почасовата ставка е едва $1,09!

Испания

Годишно производство: 2,2 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $46 700

БВП на глава от населението: $30 000

Макар да имат само една местна марка, испанците произвеждат повече автомобили от британците. Освен Seat, в Испания се произвеждат още VW, Audi, Ford, Nissan, Peugeot-Citroen и GM. На час испанските работници заработват по 21,30 евро

Бразилия

Годишно производство: 2 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $12 800

БВП на глава от населението: $12 000

Почасовата надница в Бразилия е само долар по-висока от тази в Китай – средно $6,17. При 40-часова работна седмица сметката казва $12 800.

Мексико

Годишно производство: 1,9 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $6240

БВП на глава от населението: $10 000

За миналата година Wall Street Journal оцени почасовото заплащане в любимата на Тръмп държава между 1 до 3 долара. Това е доста ниско, но имайте предвид, че минималната дневна надница в Централна Америка е около $4.

При 40-часова работна седмица един работник в автомобилен завод може да заработи между $8 и 24 – или $2080 до 6240.

Великобритания

Годишно производство: 1,5 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $37 000

БВП на глава от населението: $47 000

Наскоро в Jaguar Land Rover са били обявени няколко работни места със заплати от 13 897 до 39 100 лири. SMMT дава информация, че средната почасова надница е 22,30 евро във Великобритания. При 40-часова работна седмица се получава годишно 39 800 лири, което прави $47 000.

Франция

Годишно производство: 1,5 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $76 000

БВП на глава от населението: $43 000

Средната почасова надница е 34,60 евро. Това означава, че ако един работник прави по 40 часа на седмица, годишната му заработка може да стигне до $76 000. А не бива да се забравят и бонусите.

Чехия

Годишно производство: 1,2 млн. автомобила

Средна годишна заплата в сектора: $20 600

БВП на глава от населението: $19 000

Наскоро публикувани данни сочат, че брутната седмична заплата в страната се равнява на $1076 (13 000 годишно). Но заетите в автомобилния бранш печелят повече. Данните на SMMT казват, че са заработва по 9,40 евро на час, което се равнява на малко над $20 000 на година.

Четете още:

$90 000 печалба на кола! Може го само един

BMW контраатакува Mercedes с 40 новости за 2 години

Над 500 млн. евро за старта на производството на новия Opel Insignia

Източник на статията: Vesti.bg

проучване автомобили любопитно автомобили заплащане в авто бранша заплати в авто бранша автомобилно производство