BMW Group планира най-мащабното моделно обновяване в историята си, което трябва да върне отнетата през 2016 г. корона в премиум сегмента от Mercedes-Benz.
Харалд Крюгер, изпълнителен директор на компанията, иска да даде тласък, след като рентабилността падна до най-ниското си ниво за последните шест години, а продажбите на Mercedes изпревариха тези на BMW за пръв път от десетилетие.
„Стартиране най-голямата моделна офанзива до момента,” заяви Крюгер по време на годишната пресконференция на компанията. „Стартирахме трансформация, каквато компанията ни не е преминавала.”
Най-очаквани към момента (и сигурни) са компактният кросоувър Х2, както и луксозният Х7. В най-луксозният сегмент баварците ще заложат на Серия 7 и няколко нейни модификации.
По време на пресконференцията стана ясно, че през 2016 г. компанията е похарчила 5,16 млрд. евро (или 5,5% от приходите си) за изследвания и развитие. През следващите две години тази сума ще стане още по-голяма. Освен увеличение на R&D разходите, компанията планира „леко” увеличение на печалбата и приходите.
„Рентабилността е по-важна за нас от увеличението на продажбите”, коментира главният финансов директор Никола Питер. Продажбите на BMW се увеличаха с 5,2% о 2 млн. миналата година, но това бе по-малко от половината ръст (11%), който постигна Mercedes-Benz, продавайки 2,08 млн. коли.
Четете още:
$90 000 печалба на кола! Може го само един
Volkswagen разширява атаката си с кросоувъра T-Roc
Напълно автономният автомобил на BMW ще е готов през 2021 г.