Ц ените на новите автомобили растат непрекъснато, от което клиентите (особено на масовите автомобили) не са никак доволни. Тук няма да става дума за масови коли, но за сметка на това ще повдигнем завесата около един от най-любопитните въпроси: кой по колко печели на един продаден луксозен автомобил.
И така, безапелационен лидер е Ferrari. „Кончетата” могат да се похвалят с оперативна печалба от цели 69 000 евро на една кола. Това твърди проучване на професор Фердинанд Дуденхофер.
На противоположния полюс на скалата се намира групата Jaguar Land Rover, която печели само по 800 евро.
Най-печелившата германска марка е Porsche, но това е било така от край време. Компанията от Цуфенхаузен може да се похвали с по 17 000 евро печалба на всяка продажба.
Голямата тройка Audi, BMW и Mercedes-Benz реализират автомобилите си при средни цени между 33 000 и 38 000 евро, като печалбата за тях е от порядъка на 3000 евро преди облагането. Maserati се справя по-добре и печели по 5000 евро.
С нищо подобно не може да се похвали Tesla, която губи по 11 000 евро на продажба, твърдят данните на професора.
Подобно проучване мината година публикува и Bloomberg, като показателите не са много по-различни. Тогава агенцията отчете печалба от $17 250 за Porsche на всяка продажба, а тази на Mercedes и BMW бе оценена на $5000.
Много напред, според Bloomberg, е Ferrari: около $90 000 печалба.
VW ще трансформира SEAT в конкурент на Alfa Romeo