И сторията започва така: „Не смей да спориш! Взех своето решение - тръгвам си! Партньорите и подчинените изглежда гледаха на вече бившия си шеф с известна симпатия. И като цяло можеше да се разбере тяхната изненада и дори недоумение.” Така Габриел Воазен, един от най-талантливите инженери и дизайнери на своята ера, обявява, че вече няма да конструира самолети.
До този момент целият живот на французина е свързан с небето. През 1906 г. Габриел и брат му Чарлз създават авиационна компания и само година по-късно построяват първия самолет. Производството на бойни биплани през Първата световна война прави Воазен богат човек.
Габриел обаче е известен и като много сантиментален човек. Той се отказва от производството на самолети заради това, че кръстените на него машини причиняват смърт на бойното поле... Тогава Воазен решава да се насочи към автомобилния бизнес.
Той подхожда към автомобилите със стандартите си, които преди това прилага към самолетети. Наземните модели на Voisin са големи, многоцилиндрови, мощни, технически напреднали, много надеждни и ужасно скъпи.
Основното изобретение на Voisin също е с авиационни корени. В края на 20-те години конструкторите на самолети са изправени пред сериозен проблем - с увеличаването на мощността на самолетите се увеличава и скоростта на кацане. Конвенционалните спирачки и гуми вече не издържат на натоварването - колесникът се блокира по време на кацане, което често води инциденти.
Воазен предлага прототип на антиблокиращата спирачна система. Напълно механичният дизайн се състои от барабан с маховик, монтиран на една ос. При приплъзване на колелата се отваря клапан, през който спирачната течност се изпуска в специален резервоар - така налягането в системата леко пада и колелото продължава да се върти.
Механичният ABS на Воазен се оказва доста ефективен и надежден, но антиблокиращата спирачна система достигна до автомобила едва 30 години по-късно. Дебют тя прави в състезателния автомобил Ferguson P99 - първият и единствен автомобил от Формула 1 със задвижване на четирите колела, който да спечели състезание, макар и да не е включено в световен шампионат.
И накрая, ABS, разработен от Bendix, се появява в сериен модел в началото на 70-те години, това е Chrysler Imperial. Опцията, наречена Four Wheel Sure Brake, струва $351. При цена на автомобила от шест хиляди това е много сериозна сума.
Днес антиблокиращите спирачни системи се превърнаха в задължително оборудване за всички нови автомобили, като също така служат като основа за създаването на още по-модерни системи за активна безопасност, като ESP.