Р егулациите за емисии обикновено се свързват най-вече с двигателите и вредните газове, които отделят. През юли 2025 г. в Европа ще влязат в сила новите изисквания Евро 7, които ще са най-строгите досега. Те ще накарат производителите да преосмислят не само двигателите, но и други важни елементи, съобщава Autocar.
Евро 7 ще следи и за веществата, които се отделят от спирачните системи и гумите на превозните средства. „Спирачният прах“ са остатъци от накладките и дисковете, които очевидно не са от най-полезните за околната среда. Гумите също оставят каучук и примеси като микропластмасови частици. Затова Евро 7 ще изисква тяхното максимално намаляване.
Компаниите, които разработват спирачни системи и гуми, вече работят усилено по намиране на решения. Една нова разработка е Green Caliper на Continental или „зелен спирачен апарат“. Той намалява т.нар. остатъчно триене. При традиционните хидравлични спирачни системи, накладките са винаги леко допрени до спирачния диск. Това увеличава отделянето на спирачен прах, а и води до повишен разход на гориво
Green Caliper обаче има различен механизъм, който значително намалява това триене – до по-малко от 0.2Nm, което се смята за практически нулево.
Апаратът се използва заедно със системата MK C2 на Continental, която е електронна и взима предвид страничния ефект от системата - по-голямото пространство между накладките и спирачния диск. Тя компенсира това в поведението на педала за спирачките, така че шофьорът да не губи традиционното усещане при спиране.
Green Caliper ще е особено подходящ за електрически автомобили (EV). Continental казва, че тъй като EV-тата използват регенеративно спиране редом с традиционното, всъщност обикновените спирачки не са необходими за 80% от процеса на намаляване на скоростта. Това значително намалява генерирането на топлина спрямо традиционните автомобили и позволява апаратът да е по-малък и да използва по-тънки накладки без това да съкращава пробега им. По-малкият апарат означава повече място за диск с по-голям диаметър в същото пространство. В резултат се постига по-голям спирачен ефект за същото усилие.
Continental казва, че цялата система намалява теглото с по 5 кг. при всяко колело или общо 20 кг. Освен за по-добър разход и пробег, намаленото тегло на всеки от четирите краища на автомобила ще подобри неговата стабилност на пътя, като ще концентрира масата предимно в центъра на купето. Компанията допълва, че Green Caliper може да бъде интегриран в серийните автомобили в рамките на две до три години – точно навреме за навлизането на Евро 7.