П рез миналата година Toyota е била най-популярната автомобилна марка в най-голямата търсачка, отвоювайки си лидерството от BMW. До този извод стига британската агенция Compare the Market, анализирала данните от Google Trends за най-много търсения в 158 страни по света.
Анализът показва, че Toyota е била най-търсената марка в 55 страни, което е два пъти повече в сравнение с 2019 г. (28). Тази новина идва, след като стана ясно, че Toyota отново оглави класацията за най-много продажби, измествайки Volkswagen, който пет години преди това продаваше най-много.
Toyota си върна короната след 5 години царуване на Volkswagen
В същото време популярността на BMW в нета се е сринала спрямо 2019-а. Тогава баварската компания е била безапелационният №1 със 118 първи места, докато през миналата година BMW е била първа по търсения в 34 държави.
Интересното е, че BMW остава най-търсената в Google марка в срок от три години, като постига 38,3% от всички търсения за този период, докато Toyota успява да отвоюва 31,3%.
Третото място по популярност е твърдо за Mercedes-Benz, но той е лидер една на 15 пазара (но пет пъти повече спрямо 2019 г., когато отново е бил трети в класацията, но с една три първи места).
Подгласници са KIA (седем първи места), Ford (6), Volvo и Audi с по 5, Honda и Nissan с по 4, а Renault, Hyundai и Peugeot са с по три първи места в отделните страни.
Класацията проследява и популярността на марките на техните родни пазари. Така например в Швеция най-популярната марка е Volvo, в Япония е Toyota, американците най-много са се интересували от Ford, а германците – от BMW. Във Франция най-много е търсено името на Peugeot.
Всеки 8-ми автомобил през 2020 г. в Европа е имал контакт за зареждане
Wall Street очаква ръст от поне 50% на продажбите на Tesla през 2021 г.
General Motors спира да продава автомобил с ДВГ през 2035 г.