Ц елта за постигане на СО2-неутралитет до 2040 г. съвпадна с избирането на Джо Байдън за президент на САЩ. Първите му решения като такъв са свързани именно с опазване на околната среда и желанията му страната да стане лидер в областта на електрическите автомобили. Затова решението на GM да „премине към електрически автомобили или други автомобили с нулеви вредни емисии” изглежда повече от логично.
Изданието CarScoops разговаря с пресаташето Джесика Джеймс, която заявява, че компанията „възнамерява да премине към автомобили с нулеви вредни емисии в лекотоварната си гама до 2035 г. Лекотоварната гама включва автомобили, кросоувъри, лекотоварни пикапи и пълноразмери SUV-ове.”
Основната роля в този преход ще се падне върху електромобилите, като плановете на компанията предвиждат лансирането на 30 електрически модела по света до средата на десетилетието. Обещанията са, че 40% от моделите на компанията в САЩ ще са електрически до 2025 г.
Ако всичко върви по плана, до 2035 г. автомобилите с ДВГ (от спомената лекотоварна гама) ще бъдат свалени от конвейра. За целта ще бъдат инвестирани $27 млрд. в електрически автомобили и автономна технология в следващите пет години.
Но електромобилите няма да са достатъчни за крайната цел – СО2-неутралитет до 2040 г. Затова всички заводи в САЩ ще се захранват от възобновяеми източници на енергия до 2030 г., като същото ще стане и с останалите производствени мощности извън страната, но до 2035 г. Този график изпреварва с пет години предварителния, като в момента GM е „десетият най-голям купувач в света на енергия от възобновяеми източници.”
1020 к.с., 628 км пробег и нов интериор: това е Tesla Model S