В момента E-Tron Scooter носи все още обозначението концепт, от следващата година желаещите да го имат ще трябва да извадят 2000 евро. Той тежи 12 кг, има четири колела и може да се сгъва, за да се прибира в багажника на автомобила или лесно да го качите в трамвая.
Зарядът на батерията е достатъчен за изминаване на 20 км, като този пробег се подпомага от технологията за възстановяване на кинетична енергия. Максималната скорост на движение е 20 км/ч. Водачите ще могат да го управляват с една ръка, като с ръкохватката ще се ускорява и спира, а завиването се извършва с крака, подобно на управлението на скейтборд. На разположение имат и хидравлична крачна спирачка.
В ръкохватката, която служи за управление, е вградена батерията и електрониката, като има и дисплей за заряда на батерията. Чрез Bluetooth интерфейс ще може да се настройват характеристиките на управление. Управлението му по обществената пътна мрежа е законно, тъй като тротинетката е оборудвана с фар, дневни светлини и стопове.
От догодина тротинетката ще се предлага на частни клиенти, но компанията обмисля възможността да го включи като екстра в оборудването на своите електрически автомобили. В този случай той ще се зарежда в багажника посредством специален контакт, като ще осигури допълнителни 20 км движение в градските части на собствениците на електромобилите.
Това е аналогът на Tesla при електрическите скутери
Това решение е доста по-иновативно от E-Scooter на BMW, който ще започне да се продава от септември тази година. Баварското скутерче е традиционно, има пробег от 12 км, 20 км/ч и тегло 9 км, като цената му е 799 евро.
KIA залага на електрификацията
Сан Франциско иска транспорт с нулеви вредни емисии през 2040 г.