Г ерманецът Доминик Шрепфер може да се похвали със сериозен километраж. При тога той не е човек над 60-те, а само на 33 години, като пробегът от 1,3 млн. километра е направил за 14 години.
Своят VW Passat Variant B5 Шрепфер купува през 2002 г. Той е модификация 1,9 TDI. Историята на автомобила е разказана пред Auto Bild.
Оказва се, че Volkswagen Passat далеч не е от най-безпроблемните машини. Първият сериозен ремонт е смяна на горивен инжектор, но не става ясно на колко километра се случва това. След това следва четирикратна (4, за да няма грешки) смяна на турбото, а на 527 000 километра на ремонт е бил подложен и блокът на двигателя, по-специално главите на цилиндрите.
Проблеми има и с автоматичната трансмисия. Първата е сменена на 172 000 км, мтората издържа само 350 км. След това третата скоростна кутия, която монтира Шрепфер, изминава над 1 000 000 км и работи и в момента.
Шрепфер има претенции и към купето на Passat. Корозията, например, не е пощадила покрива и части от вратите. За сметка на това с окачването и катализатора не е имал никакви проблеми. Те са издържали, без сериозни сервизни намеси, милион километра.
Интересното е, че по време на този рекорден пробег, Passat B5 никога не се поврежда на път. За това най-голямо значение, според Шрепфер, има редовното сервизиране и смяна на маслото.
Новият му автомобил е Skoda Superb. Не става ясно защо.
Четете още:
Opel публикува реалните данни за разхода на гориво
Hyundai предвижда 12 мега тенденции, които ще офоррмят света