Б итката със замърсяването на въздуха на континента набира скорост, но сякаш не дава нужните резултати. Стига се до момент, в който следва да избираме по-малкото зло. Защото опитът за намаляване на NOx може би води до нарастване на СО2, тъй като през 2017 г. европейците са дишали най-наситения със СО2 въздух от десетилетие.
Покачването на СО2 не е екстремно, равнява са на само 0,3 г/км. То, обаче, е резултат от навиците на европейските клиенти, развити през последните 10-ина години. JATO Dynamics е организацията, провело проучването. Тя твърди, че нарастването на замърсяването се дължи най-вече на огромния ръст в продажбите на SUV-ове и бензинови автомобили. А последната тенденция се дължи на дамгосването на дизела, който отделя много по-малко СО2, но много повече NOx.
В началото на годината JATO публикува доклад, според който през 2017 г. в Европа са продадени 760 000 бензинови коли повече спрямо 2916 г., което е ръст от 10,9%.
Що касае продажбата на SUV-ове, то те се равняват на 4,56 млн. за предходните 12 месеца, което ще рече ръст от 19,5%.
През 2017 г. дизеловите автомобили, регистрирани на пазара, са отделяли средно 117,9 г/км емисии СО2, докато средният показател при бензиновите е бил 123,4 г/км.
JATO заключава, че връзката между спада в продажбите на дизелови автомобили и увеличаването на емисиите CO2 е най-видима в Германия, Великобритания, Франция и Испания. В тези страни е отчетен най-голям спад в търсене на дизели, но и най-голямо увеличение на СО2 в атмосферата.
Според същото проучване, Toyota е най-чистата марка, тъй като залага основно на хибридното задвижване. Тя отбелязва среден спад от 2,7 г/км до 101,2 г/км. Плътно я следва Peugeot, която обаче отбелязва ръст в СО2 емисиите от 2,7 г/км до 104,5 г/км, което се дължи на нарасналите продажби на SUV-ове.
Mercedes-Benz оглави класацията за най-скъпа автомобилна марка
Mercedes показа фарове с резолюция от 2 млн. пиксела
Bugatti Chiron Sport свали 18 кг, добави 150 000 евро и вече струва 2 650 000