Tesla Cybertruck започна да пристига до клиентите си буквално преди няколко месеца, но собствениците му вече се жалват. При това от дефект, който дори при най-лошите китайски модели се проявява след 2-3 години употреба в най-лошите климатични условия, например такива, срещани в Русия.
Тук говорим за ръжда след 2-дневен дъжд, появяваща се върху стоманените панели на пикапа!
Проблемът става обществено достояние, след като горди нови собственици на модела се оплакаха за лошия опит с него в cybertruckownersclub.com. Потребителят Raxar разказва, че малко след като е получил дългоочаквания Cybertruck, и след само два дни дъжд, по повърхността на пикапа започнали да се оформят малки ръждиви петна.
Вчера го взех от Дъблин [Калифорния], валеше проливен дъжд, закарах го до Сакраменто и се появиха куп малки оранжеви петна и няколко водни петна“, пише Raxar. „Оранжевите точки не са големи, много са малки, но са очевидни. Разбира се, още не съм измил колата, но изминаха само два дни в дъжда.“
Постът на Raxar естествено предизвика обратната реакция, много потребители започнаха да оборват собственика и изказват различни предположение за естеството на появилите се кафяви точки. Но не само Raxar се оплаква.
Потребителят vertigo3pc пише, че е получил своя Cybertruck на 1 февруари и е забелязал подобна точки ръжда, образуващи се по купето. Той решава да го документира и да го представи на вниманието на Tesla.
Те [Tesla] ми казаха, че 1) имат процедура/насоки как да го поправят, но 2) нямат инструментите на разположение, нито са правили подобен ремонт преди“, пише потребителят. „Те документираха корозията и ми казаха, че ще ми се обадят следващия месец, когато инструментите пристигнат и могат да извършат услугата/ремонта.“
Истината е, че ръководството за потребителя предупреждава водачите, че панелите на каросерията от неръждаема стомана на Cybertruck могат да развият корозия при определени обстоятелства. За да се предотвратят щети, в инструкциите са препоръчва „незабавно“ отстраняване на вещества като грес, масло, птичи изпражнения, дървесна смола, мъртви насекоми, катран, пътна сол и др., но това предупреждение фигурира и в други Инструкции за експлоатация, а не само в тази на Tesla.
Въпреки че никое превозно средство не е напълно устойчиво на корозия, скоростта, с която тези клиенти са се сблъскали с ръждата, е забележителна, особено предвид факта, че тези собственици казват, че живеят в Калифорния. По-на север, където пътната сол се използва по-често, това може да се окаже още по-голям проблем.