Чакаш го пет години, за да ръждяса след два дни, това се казва сделка

Великият Cybertruck ръждясва след 2 дни под дъжда

Пламен Георгиев,
Tesla Cybertruck

iStock

Tesla Cybertruck започна да пристига до клиентите си буквално преди няколко месеца, но собствениците му вече се жалват. При това от дефект, който дори при най-лошите китайски модели се проявява след 2-3 години употреба в най-лошите климатични условия, например такива, срещани в Русия.

Тук говорим за ръжда след 2-дневен дъжд, появяваща се върху стоманените панели на пикапа!

Проблемът става обществено достояние, след като горди нови собственици на модела се оплакаха за лошия опит с него в cybertruckownersclub.com. Потребителят Raxar разказва, че малко след като е получил дългоочаквания Cybertruck, и след само два дни дъжд, по повърхността на пикапа започнали да се оформят малки ръждиви петна.

Вчера го взех от Дъблин [Калифорния], валеше проливен дъжд, закарах го до Сакраменто и се появиха куп малки оранжеви петна и няколко водни петна“, пише Raxar. „Оранжевите точки не са големи, много са малки, но са очевидни. Разбира се, още не съм измил колата, но изминаха само два дни в дъжда.“

Постът на Raxar естествено предизвика обратната реакция, много потребители започнаха да оборват собственика и изказват различни предположение за естеството на появилите се кафяви точки. Но не само Raxar се оплаква.

Потребителят vertigo3pc пише, че е получил своя Cybertruck на 1 февруари и е забелязал подобна точки ръжда, образуващи се по купето. Той решава да го документира и да го представи на вниманието на Tesla.

Те [Tesla] ми казаха, че 1) имат процедура/насоки как да го поправят, но 2) нямат инструментите на разположение, нито са правили подобен ремонт преди“, пише потребителят. „Те документираха корозията и ми казаха, че ще ми се обадят следващия месец, когато инструментите пристигнат и могат да извършат услугата/ремонта.“

Истината е, че ръководството за потребителя предупреждава водачите, че панелите на каросерията от неръждаема стомана на Cybertruck могат да развият корозия при определени обстоятелства. За да се предотвратят щети, в инструкциите са препоръчва „незабавно“ отстраняване на вещества като грес, масло, птичи изпражнения, дървесна смола, мъртви насекоми, катран, пътна сол и др., но това предупреждение фигурира и в други Инструкции за експлоатация, а не само в тази на Tesla.

Въпреки че никое превозно средство не е напълно устойчиво на корозия, скоростта, с която тези клиенти са се сблъскали с ръждата, е забележителна, особено предвид факта, че тези собственици казват, че живеят в Калифорния. По-на север, където пътната сол се използва по-често, това може да се окаже още по-голям проблем.

Tesla Tesla Cybertruck ръжда