П редварителният план бе излизане от Европейския съюз на 29 март, което накара много автомобилни производители на Острова да спрат производството си в края на март и началото на април.
В резултат на това през април във Великобритания бяха произведени 56 999 (44,5%) автомобила по-малко спрямо същия месец на миналата година. Възможно е подобен резултат да се повтори пак през октомври-ноември, тъй като следващата дата за Брекзит е 31 октомври.
Общият брой на произведените автомобили във Великобритания до края на април е спаднал от 127 970 (2018 г.) до 79 971, като производството за родния пазар е спаднало с 43,7%, а за износ – с 44,7%. С това продължава тенденцията за спад на производството вече 11 поредни месеца.
А тези цифри идва на фона на една много слаба 2018 г., когато инвестицията в автомобилната индустрия на Острова се сви до 588 млн. млн. лири (от над 5 млрд. в най-добрите години след финансовата криза). Тогава Honda и Infiniti заявиха, че напускат страната, която падна до 12 място по обем произведени коли (от 11), изпреварена от Русия. Скоро Великобритания може да отстъпи и тази позиция на Чехия.
В края на миналата година индустрията отчете спад от 9,1% спрямо 2018 г., което се изразява в произведени 1,52 млн. автомобила във Великобритания през 2018 г. (от 1,67 млн. година по-рано). Единствено MINI отбеляза ръст на производството със 7%, докато при Vauxhall спадът бе 15,9%, а при Nissan, Toyota и Jaguar Land Rover бе съответно 10,7%, 10,4% и 15,6%.
Предвижданията са, че в края на тази година спадът в производството на автомобили във Великобритания ще е 10,5%, но е много вероятно той да е още по-висок. И всичко това се дължи на страха за изход от ЕС без сделка.
12-годишна влогърка си купи „седмица”