В днешните смутни време, когато хората търсят сигурна инвестиция за защита на парите си срещу инфлация, редките, скъпи и уникални автомобили са идеалният инвестиционен инструмент. Доста предприемачи са наясно с този факт, затова и през последната година се появиха редица автомобили, чиято цена буквално шокира. Но специалистите казват, че този тип капиталовложение е като в картина на ренесансов художник: само поскъпва.
Затова и Bentley Mulliner ще възроди легендарния Speed Six с 12 бройки Continuation Series, всяка една механично и естетично автентична на състезателния автомобил на Bentley, който печели „24 часа на Льо Ман” през 1929 и 1930 г.
Това няма да е първият подобен опит на Mulliner, който преди време направи серия Blower Continuation от 12 екземпляра, възраждайки 4½ „Blower” Bentley, който се състезава заедно със Speed Six през 1930 г. Продаде ги мигновено, така че едва ли ще се затрудни да намери собственици (а вероятно ги е и намерил вече) на новите 12 бройки, които ще се продават по 1,5 млн. британски лири.
Speed Six е един от най-важните автомобили в 103- годишната история на Bentley. Самият модел е по-мощна и бърза версия на 6½ Litre от 1926 г. Основателят на компанията вярва, че най-добрият начин да се увеличи мощността, е да се увеличи работният обем. Затова той създава нов, по-голям двигател, който да наследи 4½-литровия. С диаметър и ход на буталото от 100 х 140 мм, новият редови „шестак” е с обем почти 6,6 литра. Базовата му версия с единичен карбуратор Smiths, той генерира 147 к.с. при 3500 об./мин. Направени са 362 екземпляра в завода на компанията в Северен Лондон.
Шасито Speed Six е представено през 1928 г. Двигателят е модернизиран, за да генерира по-висока мощност, като карбураторите вече са два, степента на сгъстяване е увеличена, което се отразява в мощност от 180 к.с. Шасито на Speed Six се предлага на клиентите с три дължини на междуосието: 3505 мм, 3569 мм и 3874 мм, като най-популярно е късото шаси. От Speed Six са направени 182 бройки между 1928 и 1930 г.
Състезателната версия на Speed Six е с 200 к.с. Тя печели, както казахме вече, два поредни пъти „24 часа на Льо Ман”. Победата през 1929 г. поставя нови стандарти за доминация: автомобилът повежда от първата обиколка и никога не изпуска лидерството в следващите 24 часа. След Ууф Бернато и Сър Хенри „Тим” Бъркин финишират още три автомобили Bentley. Победителите изминават 2844 км,, като това постижение е подобрено едва след почти 30 години.