Н осталгията е чувство, свързано с копнежа по миналото и приятен спомен за неща, които са отминали. То често е свързано с идеализиране на хора, събития и места от изминала епоха. За щастие не живеем в страна, дневният ред в която се ръководи от култа към личността. Но носталгията по едни спокойни времена няма как да не топли сърцето на фона на турбулентните времена, в които живеем.
Затова ще ви върнем назад във времето, преди точно 70 години, когато Европа започва да поема въздух след опустошителната война. Годината е 1952 г., когато Bentley представя емблематичния R-Type Continental – най-бързият 4-местен и най-скъп автомобил по онова време. Той е и един от най-впечатляващите и награждавани автомобили в 103-годишната история на Bentley, първият, носещ името Continental. Това е автомобилът, послужил за вдъхновение при създаването на Continental GT през 2003 г.
Първият прототип на R-Type Continental (познат като „Olga” заради регистрацията OLG490) излиза на пътя през август 1951 г. Производството започва през май 1952 г., като моделът е най-скъпият автомобил по това време. Цената му от 6928 британски лири е колкото средната цена на къща на Острова.
Зад проекта стоят имената на главния инженер Айвън Евернден и главния дизайнер Джон Блечли. За задвижване се използва 4,6-литров редови „шестак” с мощност 153 к.с. Прототипът успява да развие 191 км/ч на писта с вираж край Париж.
За да задържат теглото възможно най-ниско, HJ Mulliner изработва купето, рамките на прозорците, рамките на седалките и броните от алуминий. По това време той е в изобилие, наследство от самолетостроенето през войната. Макар и олекотен по този начин, стандартните гуми по онова време не могат да понесат тегло от над 2 тона, движещо се със скорост 185 км/ч. Затова Dunlop прави специални гуми.
Първият сериен модел е доставен на клиента си през юни 1952 г. Три години по-късно производството спира, като за този период са произведени 208 бройки R-Type Continentals, от които 193 са дело на HJ Mulliner.