С ервизните акции са нещо съвсем нормално в автомобилната индустрия. Правят ги абсолютно всички, а от миналия октомври до момента Tesla е имало цели десет. Но този случай е нещо коренно различно, защото е рядко срещано явление.
Около 100 000 автомобила на Audi трябва да минат през сервизите по света заради потенциална нужда от смяна на компоненти от задното окачване. Дотук нищо необичайно, но причината за тази сервизна акция е… предишната сервизна акция.
През юни миналата година автомобили от сериите A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Q8, E-Tron, произвеждани между 2019 и 2021 г., трябваше да минат през сервиза за смяна на гайки по задното окачване, които не отговарят на спецификациите.
След кампанията, която обхваща около 150 000 автомобила, Audi започва да получава оплаквания от клиентите за увеличено износване на гуми и влошено пътно поведение. След вътрешно разследване, компанията открива, че по време на сервизната акция „част от задното окачване може да е настроена по грешка на грешна спецификация в някои случаи”, съобщава Motor 1, позовавайки се на Automotive News.
Това ни връща в днешно време, когато Audi прави сервизна акция, за да реши проблемите от предишната. Според бюлетина, публикуван от National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) в САЩ, дилърите на Audi ще проверят задната ос на засегнатите автомобили. Също така, в зависимост от състоянието на всеки автомобил, акцията ще включва и смяна на преждевременно или неравномерно износени гуми. Безплатно.