М алко преди Коледа миналата година Toyota извади 15 концепции на бъдещи електрически автомобили, като в трите редици на снимката личаха и модели на Lexus. Така преди светлите празници демонстрира своята ангажираност към е-мобилността.
Но пък в изминаващата година лидерът на пазара на нови коли в света търпя много критики заради това, че изостава. Те се усилиха покрай проблемите на изтегления от пазара за известно време първи електромобил на Toyota - bZ4X.
В последните дни, подобно на м.г., Toyota отново заговори за бъдещето, показа концепция, загатна за променена стратегия и т.н. и т.н.
И поднесе изненада, като доста изненадващо демонстрира бъдещия електрически Hilux на събитие в Тайланд. Не за първи път автомобилен производител от този ранг прибягва до такъв ход, но пък подобно нещо не се и прави често.
Сега пикапът носи името Hilux Revo BEV Concept. И появата му в Тайланд - в чест на 60-годишния юбилей, откакто там е започнала дейността на Toyota, е първата му публична проява. Първата след онази предколедна акция от м.г.
Можете да сте сигурни, че за бъдещия сериен автомобил не се знае много, а на въпросното събитие не е казано почти нищо. Но самият факт, че дефилира заедно с Акио Тойода говори много. И с друга концепция на лекотоварен автомобил - IMV 0
Наскоро Toyota каза, че работи по Hilux, задвижван с водород, след като получи финансиране от правителството на Великобритания чрез Advanced Propulsion Center (APC) за разработка на превозни средства с нулеви емисии.
Toyota ще трансформира съществуващ Hilux в електрически с горивни клетки, използвайки собствена водородна технология от второ поколение. Този технология може да бъде намерена под капака на Mirai и в Hilux FCEV. Резервоарите за водород ще са под кабината, а горивните клетки ще заменят ДВГ в двигателния отсек.