З имната забава в шведското северно градче Ареплог, на 55 км от Полярния кръг, продължава с пълна сила. Дотолкова, че човек да си помечтае да е по това време на годината там, за да види коли, които още се разработват.
С “кръгче” няма да се уреди най-вероятно, само избрани журналисти от големи пазари имат тази привилегия.
Наред сега е BMW да се похвали със зимните екстремни тестове на Rolls-Royce Spectre, първият изцяло електрически модел на аристократичната британска марка.
Става ясно, че той ще бъде подложен на 2,5 км тестове преди да бъде готов за премиера, което било 400 години от средния пробег за “Ролс”. Или 6250 на година. Сега програмата била изпълнена на 25 процента, което ще рече, че Spectre е преминал границата от 100 г.
В официалното прессъобщение босът на бранда Торстен Мюлер-Отвос заявява, че резултатите дотук отговаряли и на “най-амбициозните планове” за луксозния EV.
А и друг път сме се спирали на това защо се правят проби в толкова екстремни условия - в случая се посочва, че те са били - 26 градуса по Целзий, а на моменти и минус 40. Ясно е, че собствениците на “ролса” няма да го използват в сняг и лед или за “оф роуд”. Просто автомобилът трябва да бъде изпитан на предела. Бъдете сигурни, че ако още не е направено, той ще бъде шофиран също на високи температури и влага.
Проверяват се абсолютно всички системи. А тук има още едно предизвикателство, предвид факта, че на студ батериите намаляват своята ефективност, а оттам пада и пробега. BMW не казва нищо по въпроса, но това също е обяснимо.
Друго предизвикателство, специално за RR, е че той не бива да губи от тузарския си комфорт. Любопитно е, че е постигнато доста високо ниво на аеродинамичен коефициент за такъв тип кола - 0,26.
Rolls-Royce Spectre трябва започне да радва своята малка, но вярна клиентела от есента на 2023 г., като за тогава е планиран стартът на доставките. Ще го видим готов доста по-рано.