Polestar 4 е новият „най-зелен“ модел на марката, съобщава компанията, цитирана от AutoExpress. Тя е публикувала т.нар. „оценка на жизнения цикъл“ на модела, която изчислява всички вредни емисии, които са генерирани от колата за създаването – от производството на частите през сглобяването до слизането ѝ от поточната линия.
Тези оценки се стремят да открият слаби звена и допълнително да спомогнат за намаляването на вредните емисии от електромобилите дори и при произвеждането им. Така за производството на най-икономичната версия Polestar 4 се генерират 19.9 тона еквивалент на въглероден диоксид (tСО2e). Тази с удължен пробег и два електромотора генерира 21.4 tCO2e.
За сравнение, предишният най-добре представящ се модел на марката, Polestar 2, генерира 26.2 tCO2e за производството си. Така Polestar 4 става „най-зеленият“ модел на компанията, като той е и най-продаваният.
За да намали вредните емисии, Polestar е праработила голяма част от производствения процес и намирането на част и иматериали. Заводът в Ханжу Бей използва комбинация от хидрогенерирано и соларно електричество. Самият алуминий за колата е с по-голям дял рециклиран компонент и е обработен с хидрогенерирано електричество.
Компанията изчислява, че 23-24% от въглеродния отпечатък на Polestar 4 са от алуминия. Други 20% са от стоманата и желязото, а 36-40% са батериите. Целта на Polestar е с времето да намали максимално генерираните от производството емисии и да ги компенсира чрез допълнителни дейности. Тя иска да е напълно въглеродно неутрална и работи в тази посока.