Polestar 3 е електрически SUV с пробег до 610 км и сериозна цена

Моделът споделя платформата си със следващото поколение на Volvo XC90, предлага до 517 к.с. мощност

Пламен Георгиев,
Polestar 3

, Newspress / Polestar

Polestar 3

Т ова е Polestar 3, електрическата алтернатива на конвенционалните луксозни SUV-ове от класа на Porsche Cayenne. Автомобилът споделя платформата си със следващото поколение на Volvo XC90, като междуосието му е 2985 мм. Това са 90 мм по-вече разстояние между осите спрямо споменатия Cayenne и 20 мм повече спрямо Tesla Model X.

Това е и най-скъпият до момента модел на Polestar, като стартовата му цена във Великобритания е 79 900 лири, в САЩ - $83 900. На Острова Porsche Cayenne E-Hybrid започва от 73 800 лири ($86 500 м САЩ).

Базовият Polestar 3 идва със задвижване на четирите колела (преимуществено на задните), гарантирано от два електромотора и сумарна мощност 489 к.с. и 840 Нм. Тези параметри са достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 5 секунди. Това отговаря на ускорението на Cayenne (462 к.с.), но тайното оръжие на Polestar е пакетът Power Pack (5600 паунда), който вдига мощността до 517 к.с. и 910 Нм, за да ускори модела до 100 км/ч за 4,7 секунди.

Newspress / Polestar

Polestar се предлага с батерия с капацитет 111 kWh, достатъчна да гарантира пробег до 610 км по цикъла WLTP.

Тя може да се зарежда с до 250 kW, което не е толкова бързо, колкото при други конкуренти (Porsche Taycan може с до 360 kW), но си остава достатъчно бързо. Polestar казва, че пакетът литиево-йонни клетки е защитен в алуминиев корпус, подсилен със стомана със съдържание на бор. Охлаждането на батерията е течно, като се използва стандартна топлинна помпа за предварителното й погряване и функциите за климатизация.

Newspress / Polestar

Моделът разчита на система за разпределение на въртящия момент между задните колела, като задният мотор може да се изключи в определени ситуации, за да се пести енергия. Двукамерното въздушно окачване също е част от стандартното оборудване, като движението на 21-цоловите колела се контролира от адаптивни амортисьори. Може да се доплати за Performance Pack, който добавя допълнителни 28 к.с. мощност, различна настройка на окачването и 22-цолови ковани джанти.

Newspress / Polestar

Интериорът на Polestar 3 е изчистен, като основният акцент е 14,5-инчовият вертикален екран. Интересното е, че този SUV е първият модел на Polestar, оборудван с NVIDIA DRIVE, който контролира системите на борда. Той е оборудван и с три Snapdragon чипа. В стандартното оборудване влизат още панорамен покрив и скриващи се външни дръжки, но всички автомобили през първата година на продажбите включват в стандартното оборудване пакетите Plus и Pilot Pack: аудио система Bowers & Wilkins с 25 високоговорителя, Head-up и Pilot Assist полуавтономно шофиране.

Първата партида Polestar 3 ще бъде произведена в завода на Volvo в Ченгду, Китай, като клиентите в Европа, Америка и Китай трябва да получат автомобилите си в края на 2023 г. От средата на 2024 г. ще започне производство и в завода на Volvo в Южна Каролина.

Polestar Polestar 3 електромобили