Lotus Emeya e електрически хипер GT с 918 к.с.

Моделът е създаден в печално известния китайски град Ухан, ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди

Пламен Георгиев,
Lotus Emeya

, Newspress

Lotus Emeya

П ренасяйки наследството на Lotus Carlton от 1990 г. в електрическата ера, Emeya идва 18 месеца след премиерата на първия SUV, Eletre, като част от ново семейство електрически автомобили, проектирани и произведени в Ухан, Китай. Тази машина има за цел да конкурира Porsche Taycan и Tesla Model S като динамика и технология.

Emeya е базирана на новата платформа Electric Premium Architecture на Lotus. Тя може да се използва за автомобили от различни сегменти, на която да се монтират батерии с различни размери, различен брой електромотори, конфигурация на компоненти и интелигентни задвижващи технологии.

Макар този модел да е коренно различен от спортните автомобили, които Lotus все още прави в Норфолк, невероятната динамика си остава основен приоритет за тези електромобили от новата ера. Най-бързата версия на Emeya с два електромотора генерира 918 к.с. и 987 Нм въртящ момент. Това е достатъчно за ускорение до 100 км/ч за 2,8 секунди, с което моделът отговаря на предизвикателството на Taycan Turbo S, т.е. Emeya е един от най-бързите 4-врати гранд турери на пазара.

Енергия се черпи от батерия с капацитет 102 kWh, но без към момента да се казва какъв пробег ще осигури тя. Lotus казва само, че е „подобен” на пробега на Eletre, което значи 600 км за базовото ниво и 490 км за версията R.

Newspress

Тя може да се зарежда на DC станция с мощност до 350 kW, която значи, че тя може да зареди достатъчно ток за 150 км за само 5 минути. Референтната стойност от 10 до 80% заряд се пълни за 15 минути.

Newspress

Но Emeya не е само цифри, суперспортният автомобил е стандартно оборудван с въздушно окачване, което сканира пътя напред 1000 пъти в секунди и реагира активно на неравностите, като втвърдява всеки от амортисорите според условията.

Моделът на Lotus разчита и на набор активни аеродинамични елементи, включително предна решетка, заден дифузьор и спойлер, който е със 100 мм по-широк от този на Eletre.

Newspress

В интериора се виждат карбонови „корита” отпред, екрани за огледалата за обратно виждане, пред водача се проектира 55-инчов head-up дисплей. По-големият централен сензорен екран е заобиколен от два по-тънки дисплея – един за водача, един за пътника – конфигурация, която копира тази в Eletre.

Производството на Emeya ще започне в китайския Ухан през следващата година. Британското издание предполага, че топ версията с 918 к.с. ще започва на цена от около 120 000 британски лири.

Lotus Emeya Lotus