BYD атакува патентното ведомство на Китай с неспираща интензивност през последните 20 години. За това време компанията е подала 16 пъти повече патенти от Tesla, по-голямата част от които са с свързани с батериите й.
Публикувани наскоро данни от Patent Result в Токио показват, че BYD е подала над 13 000 патента между 2003 и 2022 г., докато Tesla едва 863 за същия период. Над половината от патентите на BYD са свързани с батериите. Това показва защо BYD, за разлика от повечето производителите на електромобили, е способна за разработва и произвежда свои собствени батерии, а не да се обръща към доставчици.
Тези изключително много патенти защитават компанията от нелоялна конкуренция, която би могла да разглоби батериите й и да копира решенията, но това не го позволяват именно патентите.
Решението на Tesla срещу подобна кражба на интелектуална собственост е друго. Американците разчитат на нова технология за производство за заводите си. Един от минусите на патентите е, че детайлите трябва да бъдат направени обществено достояние, което значи, че биха могли да бъдат имитирани, отбелязва Nikkei Asia.
Според патентния адвокат Хидето Коно, производител от калибъра на Tesla обикновено би подал „поне 10 пъти повече” патенти отколкото го е направил през последните две десетилетия. Едно от обясненията защо има толкова малко е свързано с тежката зависимост от софтуера и софтуерното развитие, което използва много обществено достъпна информация.
Nikkei Asia отбелязва, че много от патентите на Tesla са свързани със зарядната инфраструктура и комуникацията между електромобилите и водачите.