Е лектрическият седан BYD Seal дебютира на изложението в Мюнхен, като на част от западните пазари в Европа ще се появи до края на годината.
Той споделя платформата e-Platform 3.0 с BYD Atto 3 и Dolphin, но за разлика от тях, Seal е първият електромобил на BYD, който използва технологията Cell-to-Body. Това значи, че клетките на батерията вече са структурна част от шасито на автомобила, а не се монтират към него на модули.
Говорейки за батерията, трябва да кажем, че тя (Blade) използва литиево-железно-фосфатен катод, в батерията няма кобалт. Европейският модел ще е с батерия с капацитет 82,5 kWh на има и по-малка с капацитет 61 kWh.
В основата на гамата за Европа е версията Design, оборудвана с един електромотор (313 к.с.). Пробегът й се изчислява на 570 км по цикъла WLTP. На върха на гамата е версията Excellent-AWD с два електромотора със системна мощност 530 к.с. Пробегът тук е до 520 км. И двата модела са оборудвани стандартно с 11 kW бордно зарядно, като поддържат бързо зареждане до 150 kW. От 30 до 80% батерията се зарежда за 26 минути.
BYD Seal U
На щанда на марката в Мюнхен бе изложен и Seal U, който също използва платформата е-Platform, но моделът се предлага както като плъг-ин хибрид, така и като електромобил, основната разлика със седана, който е само електрически. Компанията не даде технически параметри за европейския пазар.
Електрическата версия в Китай се предлага с батерии с капацитет 71 и 87 kWh. В Европа ще бъдат лансирани вариантите Comfort и Design. Те ще са с един електромотор с мощност 207 и 221 к.с. съответно в Comfort и Design. Възможно е на по-късен етап да има и по-мощни версии.